במטה מאבק הנשים מאשימים את הממשלה בנקיטת סחבת מול גל המחאה הרחב שסחף רבבות נשים וגברים בכל רחבי הארץ, בתביעה ליישם את החלטתה של אותה הממשלה מיוני 2017 לתקצוב תכנית החירום הלאומית למאבק באלימות כלפי נשים, ולהוסיף עליה רבדים של תכניות מניעה וחינוך, שיקום גברים אלימים ונשים קורבנות. לפיכך, במקביל להמשך המחאה הציבורית מציגים הערב (ראשון) הארגונים והפעילות השותפים למאבק מסמך דרישות מפורט מהממשלה. 25 נשים נרצחו רק השנה על ידי בני משפחותיהן, 13 מתוכן מהמגזר הערבי.
המסמך כולל בין היתר: העברת התקציב של 250 מיליון השקלים לתוכנית החומש למאבק באלימות נגד נשים ועיגונה בחוק, ויישום כלל המלצותיה של הוועדה הבין-משרדית לטיפול באלימות במשפחה, בהן שיפור המענים לנפגעי ונפגעות אלימות במשפחה, בסנכרון כלל הגורמים המטפלים והרחבה של מרכזים לטיפול בגברים אלימים.

עוד כוללות הדרישות הקמת רשות ממשלתית כוללת שתרכז תחתיה את נושא המאבק באלימות נגד נשים, ותפקח על המדיניות בנושא בכל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, בכלל זה חינוך נגד אלימות לתלמידים ולנוער. בנוסף המטה דורש שינוי מדיניות מקיף במשטרת ישראל בכל הנוגע לטיפול בתיקי אלימות במשפחה ואלימות כלפי נשים, כולל ביטול הקריטריונים המרחיבים להחזקת נשק שהשר לביטחון הפנים ארדן כבר החליט ליישם. 

מחאת הנשים בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני
מחאת הנשים בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני

 
להעלות שלב"

"מאסנו בהבטחות ריקות, כעת זו השעה להעיר את הממשלה משתיקתה הרועמת לפני שתרצח עוד אשה בישראל", נמסר ממטה מחאת הנשים, "זה הזמן להעלות שלב ולהבין שמי שאמון על החיים שלנו ועל הביטחון שלנו כושל בתפקידו. יש פתרונות קונקרטיים, מה שחסר זה לקיחת אחריות ומנהיגות. אנחנו מחריפות את המחאה ולא נעצור עד שהפתרונות יצאו לפועל ויתממשו. מאות אלפי נשים וגברים יצאו לרחובות, הוכחנו שיש לנו כוח להכתיב סדר יום חדש ונמשיך לעשות זאת כעת גם בשנת בחירות".
מאז פרצה המחאה הסתפק ראש הממשלה בנימין נתניהו, בישיבה יחידה של ועדת שרים בראשותו לנושא, בהוראה לזרז את חקיקת חוק האזיק האלקטרוני לאכיפת צווי הרחקה על גברים מכים (חוק שהוגש כבר לפני שלוש שנים על ידי ח"כ עליזה לביא מיש עתיד ואושרר כבר לפני שנה וחצי על ידי הממשלה אך לא יושם עד כה), וכן בהטלת משימה על השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, לגבש "תכנית למאבק באלימות נגד נשים בחברה הערבית", כשגמליאל עומדת בראש משרד חסר שיניים בנושא.

זאת במקום להורות לשר האוצר משה כחלון לתקצב את התכנית שהוגשה ב-2017 לשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, ולייצר לוח זמנים לגיבוש תכנית הסברה, מניעה ושיקום לכלל מגזרי החברה אשר תחייב את משרדי האוצר, ביטחון הפנים, המשפטים, הרווחה, החינוך קליטת העלייה והבריאות. 
  
פעילות מאבק הנשים המשיכו היום לחסום כמדי בוקר ל-25 דקות מספר צמתים מרכזיים ברחבי הארץ, בהפגנות של עמידת דומייה ומחאה לזכרן של 25 הנרצחות השנה. בין היתר התקיימו החסימות במרכז תל אביב, ירושלים, צומת השרון, מרכז הכרמל בחיפה, ראשל"צ ומקומות נוספים.