שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, התראיין היום (שני) לתכניתה של אילה חסון ב-103FM. לגבי ההפגנה של מתיישבי יו"ש בדרישה להילחם בטרור, בה השתתפו בנט ושרים נוספים בממשלה, בה מחו על מדיניות הממשלה בה הם עצמם חברים, אמר בנט כי "אנחנו ממשלה שצריכה לטפל בהחזרת הביטחון למדינת ישראל, שבוע שעבר נרצחו שלושה ועוד תינוק שטרם נולד. אתמול בלילה ניהלתי מערכה להעביר חוק לגירוש משפחות מחבלים, דבר שמעולם לא היה. אמשיך להיאבק ולשמור על חיי הישראלים".



על היכולת של חוק גירוש משפחות המחבלים לעמוד במבחן בג"ץ אמר בנט כי "יש לי המון כבוד ליועץ המשפטי לממשלה אך צריך לזכור שהוא רק יועץ. עשינו זאת בחוק ההסדרה והוא כבר הביא תמורות גדולות והניע את כל המערכות. אנחנו עומדים מול טרור בודדים שאין לו בסיס. לכן צריך לשנות את התמריצים. היום כבר נורא משתלם להיות מחבל ולכן צריך להפוך את זה ללא משתלם, שכל מחבל ידע שאם יצא לבצע פיגוע יהרסו את ביתו ויגרשו את משפחתו".





חסון הציגה בפני בנט את העובדה כי ביתו של המחבל שרצח את רונן לוברסקי ז"ל כבר נהרס בגלל אחיו ובכל זאת הוא יצא לפגע והאפשרות שאולי אדם שמוכן לאבד את חייו ולהרוג אחרים, לא שאכפת לו אם יהרסו לו כמה קירות. בנט ענה בתגובה "מאוד. זה לב הדיון. הבעיה בנוגע לאותו בית מחבל הייתה שאחרי שהרסו את הבית, התחילו לבנות אותו מחדש ואנחנו אפשרנו את זה. מדובר בדרך כלל בצעירים מיואשים סביב גיל העשרים. הם חושבים שבאמצעות הפיגוע הם יכנסו להיכל התהילה ויסדרו את הוריהם עם סכום כסף גדול. אם הם ידעו שעל ידי האקט הזה הם יאמללו את משפחתם - אני משוכנע שהם יחשבו פעמיים לפני שיבצעו את הפיגוע. בייחוד כשאנחנו יודעים שבדרך כלל המשפחות יודעות על הרצון של הילד לבצע פיגוע".



"כולם רוצים למגר את הטרור", המשיך, "אבל השאלה היא מה הדרך הנכונה. אני נמצא בקבינט כדי להילחם על מה שאני מאמין. עד לפני ארבע שנים עוד שחררנו המוני מחבלים. זה מזכיר לי את מבצע צוק איתן בו אמרתי שיש 30 מנהרות טרור שצריך להשמיד בעוד שהרמטכ"ל ושר הביטחון אמרו שזה לא כזה נורא. הם טעו".



על תגובת הליכוד למתקפתו של בנט על ראש הממשלה במהלך ישיבת הקבינט אתמול בה נכתב כי "השר בנט פתח בהפגנה נגד הממשלה בה הוא חבר והמשיך למופע אימים ילדותי בישיבת הממשלה בניסיון נואש לקבל את תיק הביטחון. ביטחון ישראל הוא מעל הפוליטיקה ותיק הביטחון הוא לא סידור עבודה או ג'וב", אמר בנט כי "אני מציע שהליכוד יעשו בדק בית כי כמעט כל שרי הליכוד וכולנו היו באותה הפגנה. שלושה ישראלים נרצחו לפני כמה ימים, יש חייל רביעי שנאבק על חייו כעת ונמצא בקומה בגלל הפיגוע. אני לא מוכן לעמוד חסר אונים מול הטרור ואמשיך להתעקש".



"אני מברך את השב"כ אך כשמדובר בטרור הבודדים כמעט בלתי ניתן לסכל אותם אלא אם משנים את התמריצים", הוסיף, "אמשיך להילחם גם אם הליכוד יקראו לי בשמות גנאי. כל העובדות בהודעה הזאת אינן נכונות. לפעמים הורסים בתים ולפעמים לא. יש לנו אינפלציה של מחבלים ש'לוקים בנפשם' ולכן לא הורסים להם את הבתים וכד'. אני נאבק כדי לשנות את מדיניות הממשלה כדי להציל חיי אדם. היו עליי לחצים פוליטיים וביטחוניים עצומים לבטל את חוק לגירוש משפחות מחבלים בטענה שזה לא מרתיע. אני חייב לומר שלא הצלחתי להבין למה גורמי ביטחון חושבים שזה לא מרתיע. בנוסף גם טענו שזה דבר שקשה ליישם. לדעתי ברור שזה ירתיע. הרבה פעמים אני מצליח לחולל את השינוי. מקווה שגם הפעם אצליח".



על הסיפור של הפרצה בגדר המקיפה את בית אל דרכה נכנס מחבל שתקף חייל צה"ל והאשמה שהוטלה על בג"ץ שמנע לכאורה מסיבות משפטיות את סגירת הפרצה אמר בנט כי זאת לא אשמת בג"ץ אלא "אשמת המשפטיזציה הכוללת. ברגע שרוח המשפט נמצאת מעל התושבים כבר לא צריך את בג"ץ. זה נקרא האפקט המצנן. כשאתה יודע שאתה תגיע לבג"ץ אתה עושה פעולות בצורה שונה מאשר ממה שהשכל הישר אומר לך.



"יצרו חומה אך השאירו פתח, זה סדר עדיפות לא הגיוני. לכל מערכת במדינית ישראל יש אפקט מצנן. אפילו בנושא מינוי המפכ"ל אנחנו רואים שרבים וטובים לא רוצים להתמודד על התפקיד בגלל החשש מהבלאגן בבג"ץ, בסוף כולנו נשלם את המחיר. ישראל היא מדינת חוק אך אנחנו צריכים להוריד את המשקל על המשפט. בתפקידי במשרד החינוך צמצמתי בצורה דרמטית את מספר הסטודנטים למשפטים והזנקתי את המהנדסים. אנחנו צריכים פחות עורכי דין במדינה ויותר מהנדסים".