הידיעה על מותה של רונה רמון אמש, אלמנתו של האסטרונאוט אילן רמון ז"ל ואמו של הטייס אסף רמון ז"ל, הכתה בצער כבד פוליטיקאים, עיתונאים, אנשי ציבור והציבור הישראלי כולו, שספד לה ונפרד ממנה ברשתות החברתיות. גם ראש נאס"א ג'ים בריינדסטין ספד לרמון: "נאס"א כואבת את מותה של רונה רמון, ואנחנו שולחים את תנחומינו למשפחתה ולעם ישראל. האומץ והאופן מעורר ההשראה שלה, אל מול הטרגדיה שחוותה, היוו השראה לייסוד של דור חדש המבוסס על המורשת של בעלה, האסטרונאוט אילן רמון". הוא הוסיף כי "היא העניקה השראה לדור החדש".



רמון, הלכה לעולמה לאחר מאבק במחלה קשה, ממנה סבלה בשנים האחרונות. לאורך השנים, ניסתה לשמור על עניין המחלה בסוד, ולמרות הידיעה של כלי התקשורת, בקשתה לא לפרסם את הדבר כובדה. רונה הייתה אם לטל, יפתח, נועה וכאמור, סרן אסף רמון ז"ל.




בין שלל האנשים שהביעו כבוד וצער על מות, פרסמה שרת המשפטים איילת שקד: "'קטונתי מלהציל אותך' כך אמרה רונה רמון בדברי ההספד לבנה אסף, אך בחרה בדרכה המיוחדת להעניק לאילן ואסף רמון משמעות גם במותם ובעיצוב הדורות הצעירים בישראל. המשיכה לתת משמעות לחיים כל יום דרך עשייתה ב'קרן רמון' וההשראה שעוררה דרך סיפורה האישי. פטירתה-אבידה למדינת ישראל. יהי זכרה ברוך". 



ח"כ מירב מיכאלי דרשה בציוץ בפייסבוק לקרוא גם על שמה של רונה את שדה התעופה רמון: "קוראת לשר ישראל כץ לקרוא את שדה התעופה רמון גם על שמה של רונה. שדה התעופה על שם אילן, אסף ורונה רמון. היא ראויה לכך".



העיתונאי, אלדד יניב, פרסם בדף הטוויטר שלו: "רונה רמון כמה עצב ומהו הצדק ולמה ומה הן המילים. אין אוויר". 





יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, פרסם בדף הטוויטר שלו: "כמה עצב. רונה רמון, אלמנה ואם שכולה שהקדישה את חייה למורשת בעלה אל״מ אילן רמון ז״ל, האסטרונאוט הישראלי הראשון ובנה סרן אסף רמון ז״ל, הלכה לעולמה. תכנית המנהיגות שהקימה ועשייתה מלאת ההשראה, ילוו אותנו עוד שנים רבות. שולח ניחומים רבים לילדיה, למשפחתה ולילדי קרן רמון. יהי זכרה ברוך".



גם נשיא המדינה וראש הממשלה התייחסו למותה של רמון ברשתות והביעו צער עמוק על הדבר. הנשיא, רובי ריבלין, כתב: "רונה רמון הלכה מאיתנו, כפי שחיה בינינו- אצילית, זכה, מלאת אמונה. אילן ואסף נגעו בשמים, ורונה נגעה לנו בלב. לא נשכח רונה אהובה, איך בנית מתוך החורבן, ונמשיך להרבות מהאור שהפצת 'לכבוד העושים למרות הכאב, והיוצרים מתוך החושך'. נרים מבטנו למרומים ונחפש אחריכם, שלושה כוכבים זוהרים".



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסם: "רעייתי שרה ואני מביעים צער עמוק על פטירתה של רונה רמון ז”ל. רונה עמדה בגבורה לאחר נפילת בעלה אילן ובנה אסף זכרם לברכה - טייסינו הנערצים. היא נאבקה באותה גבורה במחלת הסרטן, שלצערנו הרב הכריעה אותה היום. תמיד נזכור אותה ואת משפחתה המופלאה. יהי זכרה ברוך". 





לצד פוליטיקאים ואנשי ציבור הגיבו גם אזרחים רבים בצער וכאב גדול. בין היתר כתבו הגולשים: "הלב כואב, העיניים דומעות, ישראל משתתפת בצערה של רונה רמון. גיבורת ישראל". גולשים רבים אף הביעו את משאלתם כי המשפחה לא תדע עוד אסונות, וכתבו: "כל שנותר הוא לייחל ליפתח נועה וטל רמון, שלא ידעו עוד צער, לעולם, אמן. את מנת חלקם, הם כבר נתנו, בריבית דרבית נוסח איוב". 



גולש נוסף צייץ: "כל בשורה על משפחת רמון הגיעה כמו בוקס בבטן. גם הפעם". גולשת אחרת כתבה: "לא מפסיקה לחשוב איך בטח נחצה ליבה בין הרצון להיאסף כבר אל אילן ואסף, ובין הדאגה והאהבה לילדיה הנותרים אחרי לכתה. רונה רמון, כמה חיים מתוך השכול. כמה עוצמה מתוך השבר".