אדם חולה חצבת המתגורר בצפת נכח באירוע לכבוד יום הבהיר ה' טבת "דידן נצח" ע"י התאחדות החסידים, שהתקיים ביום רביעי 12.12, ד' בטבת בכפר חב"ד ב'. בתחילת השבוע דווח ללשכת הבריאות ברמלה כי אדם הביקר באירוע, שבו השתתפו כאלף איש, חולה במחלה. ממשרד הבריאות נמסר כי "המשתתפים הידועים כסובלים מדיכוי חיסוני ששהו באירוע מתבקשים לפנות בהקדם ועד תאריך 18.12.18 להתייעצות על הצורך בקבלת חיסון סביל". 

עוד נמסר כי "לכל המשתתפים שנולדו משנת 1957 ואילך, לא חלו בחצבת בעבר ולא מחוסנים בשתי מנות חיסון נגד חצבת על פי שגרה, מומלץ לפנות עד לתאריך 18.12.18 ללשכות בריאות לפי מקום מגורים צורך השלמת חיסונים. במידה ומי מהמשתתפים באירוע שיפתח מחלת חום ו/או פריחה במהלך שלושת השבועות הקרובים, מתבקשים לידע את הרופא המטפל כי היו במגע עם חולה חצבת". באירוע הגדול נכחו כאלף בני אדם, המתגוררים באזורים שונים ברחבי הארץ. 

בתוך כך, מנתוני משרד הבריאות עולה כי החודש נרשמה ירידה משמעותית במספר חולי החצבת המאובחנים. עד כה אובחנו מתחילת החודש ועד תחילת השבוע כ-107 חולים, בעוד שבחודש נובמבר מספר המאובחנים עומד על 871 ובאוקטובר על 948. בספטמבר אובחנו 314 חולים, באוגוסט 114, בחודש יוני ויולי אובחנו 74 חולים. כמו כן, במאי 41 חולים, באפריל 32 ובמרץ שבו התפרצה המחלה, נדבקו בה שבעה בני אדם.