מניית ענקית האינטרנט "אסוס" צנחה אתמול בכ־40% , לאור נתוני מכירות מאכזבים בחודש פברואר. מדובר בשיעור החד ביותר בארבע וחצי השנים האחרונות, לאחר שהחברה הורידה את תחזית הצמיחה במכירות שלה בעקבות מה שכינתה "הידרדרות משמעותית" בנובמבר. אנה ברודי, מומחית לקניות וצרכנות ברשת, התארחה בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM, התייחסה להשפעה של המהלך על האתר האהוב על הישראלים וגילתה האם נצטרך לשנות בקרוב את הרגלי הקנייה שלנו.



"היעדים של "אסוס" היו גבוהים מהתוצאות שהתקבלו בשטח. החברה צפתה לכ-25% אחוזי רווח אך הגיעה רק ל-15%, לכן המנייה צנחה והשוק גועש. "אסוס" הוא אתר גדול עם יותר מ-70 אלף מוצרים למכירה כולל מותג פרטי ושיתופי פעולה עם חברות נוספות. בשנה האחרונה צפינו בשיפור משמעותי בחברת המשלוחים לישראל. אם פעם לקח כשלושה שבועות עד לקבלת מוצר, הרי שהיום ניתן לקבל מוצר שהזמנו באתר תוך חמישה ימים בלבד".



על שוק האונליין סיפרה: "תמיד גרמו לנו לחשוב ששוק האונליין הוא כמו בועה שלא יכולה להיפגע מהשוק הפיזי. המקרה זה הוכיח שגם חנויות האונליין לא חסינות. בעקבות הרצון של אנגליה להיפרד מהאיחוד האירופי נוצר חוסר וודאות שגרם לאנשים לא להוציא כסף. הדבר הוביל את החנויות הפיזיות להשיק מבצעי ענק שגררו אחריהם גם את שוק האונליין".



"חשוב להדגיש שכל המוצרים שהישראלים הזמינו בנובמבר האחרון יגיעו ללקוח", הרגיעה, "ברשת נוטים להיות דרמטיים ומדברים על סגירת החברה אך היא לא נסגרת ולא הולכת לשום מקום. אפשר להמשיך לצרוך והחברה משדרת עסקים כרגיל. גם אני בדרכי לדואר ברגעים אלו לאסוף חבילה מ"אסוס".