‏ג'מיל תמימי, בן 57, האדם שרצח את הסטודנטית מלונדון חנה בלדון ז"ל, ברכבת הקלה בירושלים, הגיע להסדר טיעון והוא לא יישלח למאסר עולם אלא ל-18 שנות מאסר בלבד, כך דווח הערב בחדשות "כאן". תמימי גם יזכה לפטור ממתן פיצויים למשפחתה של בלדון, שעודכנה על ההסדר המסתמן ואף שלחה מכתב נחרץ לפרקליטות, שם חוששים מההד הציבורי של ההסדר שצפוי להיות מוצג בבימ"ש בסוף החודש.



מה שהוביל להסדר הטיעון הוא בין היתר העובדה שתמימי שוחרר זמן קצר לפני הרצח מהוסטל פסיכיאטרי חרף התגברות האלימות מצידו. עו"ד דוד ברהום שמייצג את תמימי מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר בתגובה: "מדובר באדם שמתמודד במשך שנים ארוכות עם בעיות נפשיות קשות, ומוכר למערכת בריאות הנפש. כל עוד ההליך המשפטי מתנהל אנו מנועים מלהגיב".

כמו כן, מהפרקליטות נמסר: "בשלב זה, לפני שנחתם הסדר כלשהו ולא הוצג בפני בית המשפט, ודאי שעה שהתיק תלוי ועומד - לא נתייחס לפרטיו. יובהר כי הפרקליטות נמצאת בקשר רציף עם הורי המנוחה באמצעות בא כוחם, וכל החלטה שתתקבל, תהיה לאחר שמיעת עמדתם של ההורים".

כזכור, הפיגוע אירע לאחר שהמחבל רב עם בני משפחתו. לאחר הגעתו לירושלים, רכש תמימי בעיר העתיקה סכין באורך 30.5 ס"מ בעלת להב רחב ובאורך 18.5 ס"מ, הוא הסתיר את הסכין בתוך שקית גדולה, אטומה למראה תוכנה, בה שמר את בגדיו והמשיך להסתובב בעיר העתיקה.

לאחר מכן התקשר תמימי לבניו, תייסיר ועומר, שוחח עם כל אחד מהם בנפרד, וביקש מהם להתארח בביתם, ואולם נענה על ידם בשלילה ובאמירה שיחזור לבית החולים כפר שאול, ממנו השתחרר יום קודם לכן. באותו הזמן החליט לדקור למוות אדם באמצעות הסכין. הנאשם החליט לעלות לנסיעה על הרכבת הקלה בירושלים, ושם להוציא לפועל את הפיגוע.

לאחר שרכש כרטיס, הגיע לכיוון המנוחה, שעמדה במקום, והוציא את הסכין מתוך השקית. הוא אחז בה בידו הימנית, ומתוך כוונה להביא למותה של המנוחה, הניף לכיוונה ונעץ את הסכין בחוזקה בגבה העליון. תמימי דקר את המנוחה במכוון 3 פעמיים נוספות בגבה אף שהמנוחה ניסתה להסתובב עם פניה לכיוונו. הנאשם המשיך ודקר את המנוחה 3 פעמים נוספות, בזרועה הימנית, במתנה ובחזה הימני.