דרוש מפכ"ל: השר לביטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן, אמור לקבל בימים הקרובים החלטה באם להעלות מועמדים שהוא אוחז בשמותיהם לתפקיד מפכ"ל המשטרה, וכן לנציב שירות בתי הסוהר, ובכך בעצם להמשיך בהליך למינוי מפכ"ל למשטרת ישראל וכן נציב לשירות בתי הסוהר, זאת חרף ההחלטה שהתקבלה היום (שני) על פיזור הכנסת. 


ל"מעריב" נודע כי השר לביטחון פנים קיבל היום חוות דעת משפטית מטעם לשכת היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, לפיה אין מניעה למנות מפכ"ל ונציב שירות בתי הסוהר, למרות ההחלטה על פיזור הכנסת, וזאת לאור החשיבות העליונה לשני התפקידים, ונוכח העובדה שמינוי מפכ"ל ונציב קבועים הינו בעל משמעות למשטרה ולשב"ס. בחוות הדעת אף צוין כי החלטה לקדם את המהלך על מינוי קבע לשני הארגונים תוכל לעמוד גם בעתירה בבג"ץ, אם ויהיה גורם כלשהו שינסה לסכל אותו.

עוד נודע ל"מעריב", כי השר ארדן מחזיק בשמות של לפחות שני מועמדים לתפקיד המפכ"ל, אחד מתוך ארגון המשטרה, ואחד מחוצה לו, וכאמור הוא מתכוון לפרסם את החלטתו בימים הקרובים. גורמים המעורים בפרטים מציינים כי ארדן שוקל היטב את צעדיו, ובוחן האם כדאי יהיה לו להיכנס לתוך הסאגה הזו בפעם נוספת, ובתקופה רגישה כל כך, למרות החשיבות העליונה שהוא רואה למינוי המפכ"ל. 

בנוסף, נודע כי טרם פרישתו של ניצב יורם הלוי מהמשטרה והסרת מועמדתו מתפקיד המפכ"ל, נעשה ניסיון של השר ארדן ביחד עם הלוי לפנות אל היועמ"ש ולבקש ממנו שישנה או יתקן את חוות דעתו המשפטית בנוגע הלוי, שבשעתו קבע כי הוא עבר עבירה משמעתית לפני שנים ארוכות. עם זאת, היועמ"ש דחה את הפניה ובעצם הוביל לפרישתו של ניצב הלוי מהארגון. יש לציין כי הפנייה אל היועמ"ש הייתה במידה והשר יבחר בהלוי כמועמד לתפקיד המפכ"ל, במטרה שהוא יוכל גם לעבור את הועדה למינוי בכירים, ועדת גולדברג.