לקראת הבחירות הקרבות, שאמורות להתקיים בעוד כ-3 חודשים, התראיין הבוקר (שלישי) יוסי לוי, לשעבר יועץ התקשורת של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתכנית "בחצי היום" בכאן רשת ב', וסיפר על היתרונות והחסרונות של רה"מ, אופן ההתנהלות שלו בזמן קמפיין ומה עלול לאיים על מעמדו. 



"נתניהו הוא הקמפיינר הכי טוב בעולם הדמוקרטי, מלבד 99 הוא ניצח בכולם. אם יש משהו שיכול לערער אותו, זה אהוד ברק. כי יש לו ריספקט לאהוד ברק, הוא מכיר את היכולות של ברק, ויודע שהם מאוד דומים. גם ברק ניחן ב-ONE MAN SHOW. הוא גם ממותג, והוא מחזיק גם בתיק החוץ וגם בביטחון". 

עם זאת, לוי טען כי נתון חשוב העומד לזכותו של נתניהו ומעלה את סיכויו לזכות בבחירות הוא העובדה לטענתו שאף מועמד במפלגות השונות אינו מהווה עליו איום. "היתרון של נתניהו זה האנשים שמולו, הם אפילו לא יריבים. מנחם בגין הפסיד פעם אחר פעם, אבל ייצב את עצמו בסופו של דבר. פה אין מישהו כזה, ובנוסף לזה שהם מפולגים, כולם היו שרים בממשלתו - לפיד, ברק, גבאי וליבני. וזה מקשה עליהם להתמודד מולו. אבל החסרונות שלו הם היהירות והזחיחות, והשליפות מהמותן, שפתאום או מתקוטט עם אח של עיתונאי (בן כספית), או עם אשתו של פוליטיקאי (בנט וסער). אלה הדברים שפוגעים בו".

"צריך להבין, כשנתניהו לחוץ הוא פורח" הוסיף לוי. "הוא מאוד ממוקד, מאוד חד. הוא נע על שני צירים. אחד - החיילים, מעיל היוניקלור והקפה השחור, והצד השני זה הקונגרס עם העניבה. הוא מבין שהמסר הוויזואלי הוא חשוב. הציר המילולי שלו הוא גם כישרון המשחק. מצד אחד, בתור האב הגדול והשומר, ומצד שני הקוזאק הנגזל עם החקירות".

ברק. צילום: פלאש 90

 
המשפחה שלו היא נטל עכשיו, כמו האמירות של יאיר?
"למיטב ידיעתי, יש לו עוזרים עכשיו ולא יועצים, כי מבחינתו אין מי שיכול לייעץ לו. הוא אומר 'אני מחליט מה יהיה ואתם תעשו מה שאני אגיד לכם'. חוץ מנתן אשל, שהוא מחשיב את דעתו, אין אדם אחד שיכול להגיד לו משהו אחר. נתניהו אוהב לידו ננסים, את הקמפיין הוא ייתן לאחד הח"כים או השרים שנמצאים תחת שליטתו". 
"בשלוש השנים האחרונות, היה טוב לישראל לו הוא היה נפרד מאיתנו בצורה מכובדת", סיכם לוי. "כי רואים מה קורה סביבו. כמו שבוגי אמר - אם הוא לא ידע כלום, שילך הביתה. ואם הוא ידע - שילך לבית הסוהר. אם כל הסביבה שלך מושחתת, אז משהו כאן לא בסדר, משהו כאן מסריח. אבל כל מי שהגישו נגדם כתב אישום, כמו דרעי וכו', מקבלים בדרך כלל מנדטים שיא".