המירוץ למפכ"לות נמשך: בצל התלבטותו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ששוקל אם להמשיך בהליך למינוי מפכ"ל המשטרה למרות פיזור הכנסת, ההערכה היא כי אחד המועמדים, ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן, לא זוכה לעדיפות בשלב זה. מלבד כהן, מתמודדים על התפקיד משה ברקת ואלון אסור, שני קציני משטרה פחות ותיקים מביתן שצמחו בארגון, ושני אלופים בצה"ל.

בשלב זה קיימת אפשרות גם כי ארדן יוותר על ההכרזה על זהות המפכ"ל החדש וימתין איתה עד לאחר הבחירות. במקרה כזה, תוארך כהונתו של ממלא המקום.

העובדה שכהן לא קיבל עדיין את התפקיד באופן קבוע, למרות העובדה שהוא נותר המועמד היחיד מבין קציני המשטרה הוותיקים שהתמודדו על התפקיד, לאחר שניצב יורם הלוי פרש מהמשטרה ומועמדותו של משה צ'יקו אדרי, עשויה דווקא להצביע על כך שהוא לא המועמד המוביל. 

כזכור, ל"מעריב" נודע אתמול כי השר לביטחון פנים קיבל חוות דעת משפטית מטעם לשכת היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, לפיה אין מניעה למנות מפכ"ל ונציב שירות בתי הסוהר, למרות ההחלטה על פיזור הכנסת, וזאת לאור החשיבות העליונה לשני התפקידים, ונוכח העובדה שמינוי מפכ"ל ונציב קבועים הינו בעל משמעות למשטרה ולשב"ס. בחוות הדעת אף צוין כי החלטה לקדם את המהלך על מינוי קבע לשני הארגונים תוכל לעמוד גם בעתירה בבג"ץ, אם ויהיה גורם כלשהו שינסה לסכל אותו. 
עוד נודע ל"מעריב", כי השר ארדן מחזיק בשמות של לפחות שני מועמדים לתפקיד המפכ"ל, אחד מתוך ארגון המשטרה, ואחד מחוצה לו, וכאמור הוא מתכוון לפרסם את החלטתו בימים הקרובים. גורמים המעורים בפרטים מציינים כי ארדן שוקל היטב את צעדיו, ובוחן האם כדאי יהיה לו להיכנס לתוך הסאגה הזו בפעם נוספת, ובתקופה רגישה כל כך, למרות החשיבות העליונה שהוא רואה למינוי המפכ"ל.