משרד הבריאות מבקש להודיע לציבור על חשיפה לחולה חצבת בקרב נוסעים ברכבת ישראל אשר נסעו אתמול מאשקלון בשעה 07.29 לתל אביב האוניברסיטה ומהאוניברסיטה בשעה 16.00 לאשקלון. ממשרד הבריאות נמסר עוד כי נוסעים אשר נולדו משנת 1957 ואילך ואינם מחוסנים בשתי מנות נגד חצבת מוזמנים לפנות בהקדם ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריהם על מנת לברר את הצורך בקבלת חיסון.


 


כזכור, משרד הבריאות אסר אתמול את כניסתם של 14 ילדים משני גני ילדים במועצה המקומית חריש שבצפון למסגרות החינוכיות שלהם, וזאת מפני שהוריהם מסרבים לחסן אותם נגד מחלת החצבת. הדבר קרה לאחר שמשרד הבריאות ערך בימים האחרונים מבצע חיסונים מקיף ביישוב שבמסגרתו חוסנו כ־300 ילדים, אך הוריהם של 14 הילדים האמורים סירבו לכך. מבצע ההתחסנות נערך בעקבות תחלואה של שישה ילדים ביישוב. 
 

"הילדים הלא מחוסנים עלולים לחלות בחצבת בזמן הקרוב ולהדביק ילדים שאסור להם לקבל חיסון נגד מחלה זו (תינוקות וילדים מדוכאי חיסון) ונשים הרות, שבקרבם עלולה המחלה להיות קשה ואף קטלנית", כך ציין פרופ' שמואל רשפון, רופא מחוז הצפון מטעם משרד הבריאות, במכתב ששיגר אתמול לראש המועצה המקומית חריש, יצחק קשת. לפי הנחייתו, 14 הילדים יהיו רשאים לבקר בגנים לאחר קבלת מנה ראשונה של החיסון נגד חצבת בלשכת הבריאות האזורית.
 
בתוך כך, הודיע אתמול משרד הבריאות – בפעם השלישית בחודש זה - על חשיפה לחולה חצבת בקרב נוסעים בטיסת אל־על. הדבר אירע ביום חמישי האחרון בטיסה מלרנקה בקפריסין לתל אביב. במשרד הנחו את נוסעי הטיסה שנולדו אחרי שנת 1957 ואינם מחוסנים בשתי מנות חיסון נגד חצבת, לפנות בהקדם ללשכת הבריאות הקרובה ביותר, על מנת לברר את הצורך בקבלת חיסון נגד חצבת. הודעות זהות יצאו לגבי שתי טיסות נוספות של אל־על בחודש האחרון, אחת בשבוע שעבר מפרנקפורט לתל אביב והאחרת לפני כשבועיים מלונדון לתל אביב.
 
לפי נתונים עדכניים של משרד הבריאות, 2,857 ישראלים חלו בחצבת מאז תחילת השנה הקלנדרית, מרבים (1,812) במחוז ירושלים, ואחריו ברשימה נמצאים מחוז תל אביב עם 286 חולים ונפת צפת עם 282 חולים. מבחינת טווח הגילאים, מרבית המקרים מתרכזים בבני חצי שנה עד שנה, עם מספר של 378 חולים. עם זאת, ניתן להתעודד מכך שבחודש דצמבר נרשמת בינתיים ירידה משמעותית לעומת החודשים האחרונים, עם 317 חולים עד כה. זאת, לעומת 937 בחודש שעבר, ומספר שיא של 948 חולים בחודש אוקטובר.