גונדר אשר וקנין מונה היום (חמישי) על ידי השר לביטחון פנים גלעד ארדן לכהן כממלא מקום נציב שירות בתי הסוהר. וקנין ישמש כממלא מקום הנציבה הפורשת רב גונדר עפרה קלינגר וזאת עד למינוי נציב שב"ס קבוע. כזכור לפני יומיים ציינו כי השר לביטחון פנים קיבל אישור מלשכת היועמ"ש למנות הן מפכ"ל משטרה והן ניצב שירות בתי הסוהר לאור חשיבות תפקידים אלו במיוחד בימים אלו למרות פיזורה של הכנסת. מלשכת היועמ"ש נמסר לשר כי ניתן יהיה להתמודד עם עתירות לבג"ץ במידה ויהיו כאלה.


הממשלה אישרה את החלטתו של השר לביטחון הפנים למנות את גונדר אשר וקנין לתפקיד ממלא מקום נציב בתי הסוהר החל מהראשון בינואר ועד לסוף פברואר או עד למינוי נציב חדש לשירות בתי הסוהר, לפי המוקדם מביניהם.
 
רב גונדר עפרה קלינגר מסיימת את תקופת כהונתה כנציבת בתי הסוהר בסוף דצמבר, בתום 32 שנים בשירות המדינה ולאחר יותר משלוש שנים כנציבת בתי הסוהר. היא מכהנת בתפקידה מנובמבר 2015 והיא הנציבה הראשונה אי פעם שמונתה מתוך שורות הארגון.
 
גונדר אשר וקנין משרת כסגן נציבת שב"ס משנת 2017 וכן פיקד על הארגון במשך חמישה חודשים כממלא מקום נציבת שב"ס. הוא שרת בשב"ס כסגן מפקד כלא מגידו, מפקד כלא עופר, סגן מפקד קורס בתי הסוהר, ראש מנהל ההדרכה הראשון בשב"ס, סגן מפקד מחוז צפון, מפקד מחוז צפון וראש אגף האסיר. לפני שרותו בשב"ס שרת במשטרה הצבאית כמפקד כלא 6 ומפקד ביה"ס של המשטרה הצבאית והשתחרר בדרגת סא"ל. הוא בעל תואר ראשון בהיסטוריה של עם ישראל וגאוגרפיה מאונ' חיפה ותואר שני במדע המדינה עם התמחות בבטחון לאומי מאונ' חיפה.