סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת היום (שבת) כי סעודיה העבירה 50 מיליון דולר לאונר"א, סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם האחראית על הפליטים הפלסטינים. סעודיה התחייבה להעביר את הכספים במהלך ביקורו של ראש סוכנות אונר"א פייר קראנבול במדינה ב-28 לנובמבר. בפגישה, חתמו קראנבול והמפקח הכללי של הסעד והסיוע ההומניטארי של המלך סלמאן, עבדאללה אל-עזיז אל-רביע,  על הסכם תמיכה בבריאות, החינוך והשירותים החברתיים של אונר"א.

בהודעה לעיתונות מטעם אונר"א נכתב כי "התרומה הנדיבה והמשמעותית הזו מאשרת את התמיכה הבלתי מעורערת של שותפים ברחבי העולם על מנת לסייע לאונר"א להגתבר על המשבר הפיננסי הקשה ביותר שלה". 
קראנבול עצמו הביע הכרת תודה עמוקה על התרומה הגבוהה, נכתב בהודעת אונר"א, אשר באה לידי ביטוי גם בהתחייבותו של המלך סלמאן במהלך הפסגה הערבית בחודש אפריל. "אנו מודים מאוד על התמיכה הנדיבה של ממלכת ערב הסעודית בשנים האחרונות", אמר קראנבול. "התרומה המופתית הזו היא ציון דרך חדש בשיתוף הפעולה החשוב שלנו".

סעודיה נחשבת לאחת התורמים הגדולים ביותר עבור אונר"א, תמיכה שרק גברה בעקבות החלטת ממשל טראמפ לעצור את המימון שמועבר לסוכנות. השנה בלבד העבירה סעודיה 160 מיליון דולר לסוכנות ולפרויקטים השונים שלה.

אונר"א, כאמור, נמצאת במשבר כלכלי חמור מאז התורמת המרכזית שלה, ארה"ב, עצרה את העברת הכספים אליה לפני מספר חודשים. "צריך לבטל את מוסד הפליטות", אמר אז ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי המהלך האמריקאי הוא "שינוי מבורך מאוד וחשוב, ואנחנו תומכים בו".