הבוקר (ראשון) דווח כי שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד שפרשו אתמול ממפלגת הבית היהודי הקימו את מפלגת "צל"ש. השר בנט ציין כי הסיעה בכנסת תקרא "הימין החדש" והמפלגה צפויה להתאחד מחדש עם הבית היהודי-האיחוד הלאומי מיד לאחר הבחירות. שר החקלאות אורי אריאל מ"הבית היהודי" התארח הבוקר בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM, שם התייחס למפץ הפוליטי וזעם על הדרך בה בחרו בנט ושקד לעזוב את המפלגה.



"ידעתי שיש דיבורים על המהלך אך לא ידעתי את פרטיו. בסביבות השעה 19:00 בערב נודע לי על הפיצול. בנט עדכן אותי בדקה האחרונה, אני לא מתרשם מזה, הוא עדכן אותנו ברגע האחרון כדי לצאת מידי חובה. אני חושב שמסיבת העיתונאים לפני כחודש הייתה טעות וכך גם מסיבת העיתונאים הזאת".



"הדרך בה הדברים נעשו הייתה טעות", הוסיף, "לא עושים דברים כאלה באישון לילה. לא הכל מותר בפוליטיקה. בנט ושקד ישבו עם רבנים, ביניהם הרב מלמד מבית אל והרב גוטמן משפיר. לא הייתי בפגישה הזאת אך הם הבטיחו להם להביא קהל חדש. גם בקואליציה הבאה הם עוד יצטרכו לעבוד איתנו בתקווה גדולה שלא יתבזבזו קולות הימין ויעברו את אחוז החסימה. אני מעריך שכבר הערב יהיה סקר מנדטים, נראה בעוד כמה ימים מה קורה עם המפלגה הזאת.



אני מעריך שבנט ושקד ביצעו את הסקרים שהחמיאו להם אך אנחנו נשאר במפלגת הבית היהודי, נעשה כל מאמץ להמשיך ללכת יחדיו עם הבית הלאומי. נרחיב את השורות אם תהיה אפשרות שכזו".



"סמוטריץ' אינו נטל", הבהיר, "בנט ושקד לא אהבו את ההתבטאויות שלו וביצעו עמו כל מיני פגישות שהוסתרו. זה מיותר ולא היה צריך את זה. אנחנו נמשיך הלאה בזמן שהם הלכו לדרכם".



כשנשאל אם הוא חש שקיבל סכין בגב השיב: "אני יודע מאיפה בנט ושקד מגיעים, הם החלו בליכוד, כבשו את המפד"ל ושינו את שמו לבית היהודי. כעת הם המשיכו לדרכם. הדרך בה עשו זאת לא נראית לי ראויה, פעם קראו לזה אופורטוניזם. היחסים בני לבין בנט לא היו קשים, לעיתים חשבתי שדברים נעשו לא כשורה והערתי על כך יחד עם הצעות לתיקון. לצערי נפתלי בחר להתעלם מרוב הדברים שאמרתי והלך בדרך שהוא האמין שהיא הנכונה".