"ביתה הוא מבצרה": בית המשפט לענייני משפחה באשדוד קיבל את בקשתה של ניצולת שואה בת 82 להישאר בביתה למרות המלצה להעבירה להשגחה וטיפול בבית אבות: מדובר באישה בת 82, ניצולת שואה, ששכלה את בתה לפני כעשר שנים והקימה בביתה פינה לזכרה. לאחר שמצבה הקוגניטיבי התדרדר, ביקש האפוטרופוס שמונה לה מטעם הקרן לטיפול בחסויים להעבירה לבית אבות, אולם האישה סירבה לכך נחרצות וציינה במפורש כי ברצונה להישאר בביתה.



באמצעות עורכת הדין מאיה חונגר, מהסיוע המשפטי במשרד המשפטים ,האישה פנתה לבית המשפט, וביקשה לסרב לבקשת האפוטרופוס להעבירה לבית האבות, זאת על אף שהכנסתה החודשית עומדת על כ-4,000 שקלים בלבד לחודש ולמרות הקושי הכרוך בהישארות בביתה.


בהחלטת השופטת עינת אלפסי, שהוצאה לפרסום, צוין כי אמנם נבחנה התנהלותה התפקודית והכלכלית של האישה בביתה ואף ניתנה תשומת לב להמלצת הרופא למנות לה השגחה במשך 24 שעות בבית אבות, אולם לבסוף החליטה השופטת להיענות לרצונה של האישה, וקיבלה את בקשתה להישאר בביתה.


בהחלטה נכתב כי "מעבר מסוג זה יהיה בבחינת בבחינת 'לשפוך את התינוק עם המים'. הגברת היא אישה בודדה, המטפלת מטעם המוסד לביטוח לאומי היא הדמות הקרובה ביותר אליה, כמו גם הבית שהוא מבצרה, בו גרה וגידלה את בתה שאותה גם שכלה. ניתוקה מהבית ומהמטפלת עלולים להיות בבחינת גזר דין סופי עבור הגברת, וברור שמצב זה אינו פועל לטובתה".

עו"ד מיטל סגל-רייך, ממונה ארצית תחום זקנה וכשרות משפטית בסיוע המשפטי: "החלטת בית המשפט שומרת על זכויותיה הטבעיות והיסודיות של האישה לסיים חייה בבית כרצונה, ומבצרת את כבודה בכך שבחירותיה בסוף החיים מקבלות מעמד והכרה בפסק הדין".