וועדת הכנסת אישרה היום (ראשון) את פילוג סיעת הימין החדש מהבית היהודי, ואישרה כי היא מייצגת את מפלגת צל"ש. המפלגה, בה חברים שר החינוך נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד וחבר הכנסת שולי מועלם שפרשו מ"הבית היהודי",  צפויה להתאחד מחדש עם הבית היהודי-האיחוד הלאומי לאחר הבחירות. חבר הכנסת מיקי זוהר מ"הליכוד" התארח היום בתוכניתם של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM, והגדיר את המהלך כמסוכן עבור הימין, לקראת בואן של הבחירות הקרובות.




"בפוליטיקה אנחנו יודעים איך מתחילים את הבחירות אבל לא יודעים איך נסיים. אותי המהלך של בנט ושקד לא הפתיע. ידעתי שיש חיכוכים רבים וזה היה ברור שזה עניין של זמן עד שתהיה פרידה. ייתכן מאוד והצעד הזה יגרום לשינוי במשוואת המנדטים שאנחנו מורגלים אליה אך לא בצורה משמעותית".

עוד סיפר זוהר, כי הוא חושש מאיבוד המנדטים בימין בגלל אחוז החסימה שעלול לגרום לעליית שלטון השמאל. "אם לא נפתור את סוגיית אחוז החסימה בעת הזו, אין לי צל של ספק שאירוע 1992 יחזור על עצמו גם הפעם".

כאשר נשאל מדוע "משנים את הכללים תוך כדי קרב", השיב זוהר: "המשחק עוד בעיצומו. הכנסת אמנם כבר פוזרה אך היא עוד עובדת ויש זמן במליאה לחוקק חוקים. הגשתי את חוק הורדת אחוז החסימה עוד לפני חודשיים ויש אפשרות להעביר אותו. יש פתרונות לדבר הזה. מדאיג אותי שארבע או שלוש מפלגות לא יעברו את אחוז החסימה ואנחנו נמצא את עצמנו מחוץ לשלטון".

ח"כ זוהר סיכם וטען ש"הליכוד" היא המפלגה שהצמיחה הכי הרבה מנהיגים בישראל שפזורים היום ברחבי הקואליציה, והדגיש שהורדת אחוז החסימה בימים אלו יהיה הגורם לשובר השוויון.