"זה פשוט ביזיון מה שקורה בכניסה לתחנה. אנשים ממתינים לעתים 20 דקות בתורים ענקיים בכניסה לבידוק, מפספסים את הרכבת, או שנוצרים עיכובים ביציאת הרכבות", אמר היום (חמישי) ל"מעריב" רונן מבאר שבע, שבימים האחרונים נתקל בעומסים הכבדים בתחנת האוניברסיטה בעיר.



"עד לפני כשבוע היו שתי עמדות בידוק וכדי לעבור היה צורך להמתין בין שלוש לארבע דקות, אבל לפני כמה ימים פתאום היתה רק עמדת בידוק אחת. בהתחלה טענו שעמדת הבידוק השניה אינה פועלת בגלל תקלה. אחרי יום היו שתי עמדות, אבל בימים האחרונים יש שוב רק עמדת בידוק אחת וזה פשוט סיוט", הוא סיפר עוד.



לדבריו, מהכניסה לתחנה נוצרים לעתים תורים באורך של כ-20 מטרים. "אנשים ממתינים בלחץ, כדי להספיק לרכבת. היו מקרים שהם לא הספיקו לעבור את הבידוק עד ליציאת הרכבת. הבוקר הרכבת דווקא המתינה והיה איחור של כעשר דקות ביציאה לכיוון תל אביב".



לדבריו, התורים הענקיים והדוחק, גורמים לחוסרי סבלנות ול"ישראלי המכוער" לנסות להידחף. "הם מגיעים בהתחלה כאילו בטעות לעמדת הבידוק שאינה פועלת ואז הם נדחפים לעמדת הבידוק היחידה. הערתי לכמה אנשים, אבל שום דבר לא עוזר", הוא ציין.



"מדברים על צמצום במאבטחים, אבל בתחנות מתל אביב לבאר שבע לא רואים צמצומים בעמדות הבידוק ושם אין בעיות. מה שקורה בתחנת האוניברסיטה זה פשוט בושה וחרפה וביזיון אחד גדול", הוא ציין עוד – "אנחנו רגילים לשמוע על תקלות ברכבת, אבל לאן הגענו? גם בתורים לבידוק צריכים 'להתייבש'? אי אפשר להקל על הלחץ?".



גורם ברכבת ישראל מסר, כי הרכבת צריכה להתכנס תקציבית בשל הצורך לצמצם עלויות ועדיין לא הוחלט איזה עמדות בידוק להוריד. עוד נמסר, כי מתקיימות בדיקות בכל הארץ ובהתאם לעומסים יוחלט היכן לצמצם את עמדות הבידוק ובכל מקרה, זה יקרה רק בשעות השפל ולא בשעות העומס. על הטענות הקשות של הנוסעים בתחנת האוניברסיטה אמר הגורם, כי הנושא ייבדק ובהתאם לממצאים יופקו הלקחים.



מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "לצורך התכנסות תקציבית נבחנים כל המרכיבים הרלוונטיים, ובכלל זה הוצאות הביטחון. בשלב זה קיימת השפעה על כמות מסוימת של עמדות בידוק בתחנות, בעיקר בשעות השפל, ותוך ניתוח מדויק של עומס הלקוחות בתחנות השונות. התהליך עדיין נמצא בעבודת מטה וטרם הוחלט סופית מאילו סעיפים יבוצע הקיצוץ ובאיזה גובה. לכן, גם טרם נקבע סופית כמה עמדות בידוק ירודדו בשלב הסופי".