השר לבטחון הפנים גלעד ארדן הודיע היום (שישי) כי החליט להאריך את מינויו של ניצב מוטי כהן כממלא מקום מפכ״ל המשטרה בארבעה חודשים נוספים, ולהמתין עם הגשת מועמד למינוי קבע לתפקיד המפכ״ל עד לכינון הממשלה החדשה לאחר הבחירות.  ארדן הסביר כי לאחר שבחן ושקל את מכלול השיקולים הנוגעים למועמדים ולהליך המינוי ובהתחשב בעובדה שהבחירות צפויות להתקיים בעוד שלושה חודשים, מינוי שיתקיים כעת, יסבול מחוסר וודאות, הן בהיבט המשפטי והן בהיבט הציבורי. 
לדבריו, במצב כזה הדיון הציבורי לא יעסוק בשיקולים המקצועיים של המינוי, והבסיס לו עלול לנבוע משיקולים פוליטיים ולא מטובת המשטרה. כמו כן, קיים חוסר וודאות משפטית באשר ליכולת להשלים ההליך לפני מועד הבחירות.
עוד נמסר בהודעת השר לבטחון פנים, כי "בנסיבות שנוצרו עקב הקדמת הבחירות, ראוי להאריך את כהונת ממלא מקום המפכ״ל ולהותיר את מינוי המפכ״ל הבא לממשלה החדשה שתיבחר". הוא הודיע כי בשבועות הקרובים, יקיים סבב מינויים מצומצם בפיקוד הבכיר של משטרת ישראל ובעצה אחת עם מ״מ המפכ״ל בכדי לאייש תפקידים חיוניים בפיקוד המשטרה כדוגמת מפקד מחוז ירושלים ועוד. ארדן סיכם כי "אף על פי שקיימים מועמדים ראויים לתפקיד, זוהי ההחלטה הראויה והנכונה בנסיבות שנוצרו בשל הקדמת הבחירות לטובת המשטרה".

כזכור, מוקדם יותר השבוע, השר לביטחון פנים אישר במהלך מפגש עם עיתונאים כי פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, זאת במטרה לקבל את חוות דעתו בנושא מינוי מפכ"ל ונציב שב"ס חדשים, למרות שהכנסת התפזרה וכעת מכהנת ממשלת מעבר. בשבוע שעבר פורסם כי הוא קיבל חוות דעת מהלשכה, אך בשל רגישות הנושא ביקש את תשובת היועמ"ש עצמו. 
אחד השמות שהועלו, כמועמדים אפשריים, הוא האלוף בדימוס רוני נומה, שפרש כאמור בשנה שעברה מהצבא. כמו כן, הוא נפגש בנושא עם ניצב בדימוס בנצי סאו, שמשהה את החלטתו, שכן הוא נכנס בינתיים לעולם העסקי. מועמדים נוספים ששמותיהם עלו הם הניצבים אלון עשור ומשה ברקת, וכן ממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן.