אביתר יוספי בן ה-20 מגבעת שמואל, הוא לוחם גדוד סיור של הצנחנים שנפל היום (שני) במהלך ניווט בצפון הארץ. סמל יוספי ז"ל הועלה לאחר נפילתו מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל. מדובר צה"ל נמסר כי "הודעה נמסרה למשפחתו. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה". עוד נמסר מדובר צה"ל כי לוויתו של סמל יוספי תתקיים הלילה בשעה 21:00 בבית העלמין הצבאי בקרית שאול. 
צילה בבקו, דודתו של יוספי, סיפרה בשיחה עם "החדשות", תוך כדי דמעות כי "אני עדיין לא מעכלת שהאחיין הכה האהוב שלי ככה הלך. כולו היה חיוך ושמחה. הוא סיפר לנו כמה אהב את הצבא. כמה היה שמח בצבא. אני עדיין מתקשה להאמין". דודו של אביתר הבהיר שמישהו צריך לקחת אחריות על מות אחיינו. "איך דבר כזה קרה?", תהה הדוד, והוסיף: "לקחו לנו את הילד ולא החזירו אותו. מי נתן את ההוראה לעשות ניווט במזג אוויר סוער כזה?".
מבית ישיבת ההסדר בנהריה נמסר: "אנו המומים וכואבים עם הישמע השמועה על נפילתו של תלמיד הישיבה סמל אביתר יוספי ז"ל. אביתר היה תלמיד ישיבתנו שהתגייס לגדס"ר צנחנים, ומצא את מותו באמצע תרגיל ניווט. אנו מבכים את מותו של תלמידנו האהוב, אשר היה דוגמה לאהבת תורה ויראת שמים, אדם אחראי שקול ומעמיק, שאהב להתנדב ולעזור לחבריו, ושתמיד היה חיוך על שפתיו. ראש הישיבה הרב משה אדלר, רבני הישיבה, תלמידיה ועובדיה שולחים את תנחומיהם למשפחת יוספי היקרה, ומקווים כי לא תדע עוד צער".

הרב משה צבי וקסלר, ראש ישיבת בני עקיבא קרית הרצוג בבני ברק בה למד אביתר, סיפר על תלמידו לשעבר: "אביתר הגיע לכיתה ז' לחטיבת הביניים ולאט לאט צמח מבחינת לימודית, חברתית וערכית". עוד אמר למעריב אונליין: "הוא תפס מקום מאוד חשוב בחברה של המחזור והכיתה, היה ילד חייכן, מאוד חביב ותקשורתי. היה מאוד מחובר לכל הצוות מהמנהלים והמורים ועד צוות המטבח. עם כל אחד ואחד היה לו את המילה הנכונה, את החיוך ולאט לאט הוא היה אחד מהתלמידים הכי אהובים בישיבה".

"הוא התבלט בהרבה תחומים", הוסיף הרב, "הייתה לו תפילה שממש הייתה מעוררת השראה וחיקוי, ממש התפלל בדביקות. הדבר הכי בולט בו היה החביבות, שמחת החיים, אהבת הארץ והתורה. היה מחובר לכל הערכים של הציונות הדתית. הכי חשוב היה לו ללמוד בישיבת הסדר אבל בגלל שרצה שירות משמעותי הוא היה בישיבת הסדר בנהריה ואז התנדב ליחידה מובחרת ושם נפל".

"אנחנו המומים", סיפר בכאב הרב וקסלר, "קיבלנו את הידיעה באמצע ישיבת מחנכים של הצוות. חטפנו שיתוק מהבשורה. תמיד חלמנו לרקוד בחתונה שלו ולראות את המשפחה שלו. החלום היה לראות אותו תחת חופה, מקים משפחה ולא לשמוע אסון כזה גדול. אני מכיר את ההורים שלו. הכאב הוא מאוד גדול. "ילד שסימל חיים של שמחה ואהבה. ילד שכולו מלא אהבה. אהבו אותו והוא אהב את כולם".
 
לגבי הנסיבות בהם נהרג אביתר סיפר הרב כי "הוא היה ילד מאוד אחראי. בכל הטיולים השנתיים הטלנו עליו משימות. הוא עזר וארגן מאוד, אחראי ומסודר. לא יודע בדיוק מה קרה אבל ממש טרגדיה גדולה. צמח שנקטע באיבו".

גורמים במערכת הפוליטית התייחסו למותו של אביתר. חבר הכנסת יאיר לפיד התייחס למקרה הטראגי בחשבון הטוויטר שלו.
 

גם שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן צייץ בנושא.