פרשת הטרור היהודי: הרב דוד נתן והרב יהודה ליבמן, ראשי ישיבת "פרי הארץ" ברחלים שתלמידיה חשודים ברצח הפלסטינית עאישה אל-ראבי, שלחו היום (שלישי) מכתב חריף להורים ולתלמידים בישיבה, בו הם תוקפים את השב"כ על יחסו לישיבה ולחשודים העצורים. בתחילתו, כתבו כי כאשר נודע להם על החשדות כלפי תלמידי הישיבה, עודדו את ההורים ואת התלמידים לשתף פעולה עם גורמי החקירה על מנת להסיר את החשדות הכבדים.


בהמשך, התייחסו להיתר ההלכתי שנטען לנסוע בשבת על מנת לתדרך את החשודים, וכתבו כי "הנסיעה בעיצומה של השבת, שנעשתה על ידי מספר יהודים מתוך אכפתיות גדולה, לא נעשתה על דעתנו ולא בידיעתנו, אנו מעריכים מאוד את הרצון, אך לדעתנו, זה לא היה נצרך וקדושת השבת גוברת על השיקולים שהיו להם ומגינה ושומרת על ישראל".
  
"30 תלמידים הגיעו לחקירה בשב"כ ושיתפו פעולה", טענו. "לצערנו גורמי החקירה התנהלו בחוסר אחריות תוך ניצול תמימותם של הנערים והפכו חלק ממפגשים לחקירות שכללו איומים והשפלות. לאחר מכן החלו בשב"כ במסע טלפוני להורים כדי לערער את האמון שלהם בצוות הישיבה, חלק מהשיחות הוקלטו. אנו מצדנו, המשכנו להתנהל באחריות גבוהה מול ההורים והתלמידים לחזק אותם ולעטוף אותם לבל חלילה יפגעו בנפשם. במקביל פנינו לאישי ציבור רבים, שיתפנו אותם בנעשה, תוך בקשה להשפיע על גורמי החקירה, לבל יפגעו בישיבה כמסגרת חינוכית ושיפעלו מול התלמידים ברגישות הראויה ואכן המהלך הזה השפיע לטובה לזמן מסוים".


שריפת דגל ישראל על ידי החשודים בטרור יהודי. "לא יודעים אם הסרטון אמיתי". צילום: תקשורת שב"כ

 
"לצערנו, כל מאמצנו לא הועילו, וגורמי החקירה בשב"כ החליטו לעבור לשלב חדש, של מעצרים אפלים בתנאים אכזריים, תחת הכותרת המעוותת של 'טרור יהודי', כשליבנו שותת דם וזועק על העוול הנורא, כלפי נערים צעירים. כעת, לאחר שלא הצליחו להוכיח את החשדות המיוחסים לנערים כפי שחשבנו מראש, החליטו אותם גורמים חסרי אחריות לנהל מתקפת הסברה מרושעת כלפי הישיבה כמסגרת חינוכית, למרות שהם יודעים בוודאות את משמעות הפגיעה הקולקטיבית וחוסר האמת בהאשמות אלו".
"ההדלפה לתקשורת מתוך חומרי החקירה, של המעשים הנוראים, שנעשו כביכול על ידי תלמידים בביזיון הדגל באופן שכזה, מעוררת תמיהה על כוונותיהם הזדוניות וחסרי האחריות. איננו יודעים באם הסרטון שהשב"כ פרסם הוא אמיתי או שזאת פרובקציה שלהם כפי שכבר עשו בעבר לא פעם... אנחנו לא נתקלנו במעשה מזעזע כזה בישיבה, אך אם זה קרה ח"ו זו תוצאה עגומה של משבר של נערים שמרגישים פגועים ופצועים נפשית מהדורסנות כלפיהם, וזה משפיע על מעשיהם. וכמובן זה רק מחזק ומגביר את השליחות שקבלנו על עצמנו, ללוות אותם ולכוון אותם לדרך הראויה, במלא האחריות והסבלנות".
  
"בחזוננו אנו רואים את בוגרי הישיבה מוצאים את מקומם בישיבות הגבוהות, בישיבות ההסדר, בשירות הצבאי, בלימודי השכלה גבוהה, במקצועות חופשיים, בהתיישבות, בגרעיני משימה חברתיים ובכל מקום שיוכלו לתרום לחברה ולעם את תרומתם האישית. הננו מייחלים ומצפים שהגל העכור הזה יחלוף מעל ראשנו במהרה, התלמידים ישוחררו ללא אשמה והחיים בישיבה יחזרו למסלולם הבריא. בינתיים, עבודה חינוכית רבה ומשותפת לפנינו, לאסוף את השברים לעטוף את הנערים ולהמשיך לחזק את השתלבותם במסגרת הלימודים ולחזק אצלם את האימון שנסדק במערכות החיים הסובבות אותם".

עאישה אל-ראבי עם בעלה. צילום: פייסבוק

 
בסיום המכתב, פנו הרבנים להורים וכתבו כי "אנו מבקשים מכם להיות שותפים עמנו במשימה הזאת בליווי האישי והשפעה החיובית על החזרה למסגרת הלימודים ככל שניתן בנסיבות הקיימות", נכתב. "ונסיים בדברי רבי נחמן: 'אם אתה מאמין שיכולים לקלקל תאמין שיכולים לתקן, יש עניין שיתהפך הכל לטובה'".