התנועה לאיכות השלטון שלחה היום (שלישי) מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה בעקבות נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו בו התייחס לחקירות נגדו. "דבריו של רה"מ נועדו להפחיד את החוקרים ואת אנשי הפרקליטות, וחמור מכך את עדי המדינה - עד כדי השפעה אסורה על מתן עדותם. רה"מ עשה זאת תוך ניצול מעמדו ותוך שהוא זורע בהלה רבה בקרב הציבור הישראלי שעצר נשימתו במשך שעות ארוכות עד שהתבררה 'הדרמטיות' בהודעתו".



במכתב נכתב כי "אמש, בשעה 20:00, התיישבו מיליוני אזרחים מול המרקעים על מנת לצפות ב"הודעה דרמטית" של נתניהו. בשל הודעה זו, דחו ארבעת הערוצים המרכזיים את שידורי מהדורת החדשות, ועברו בשידור ישיר אל מעון ראש הממשלה. עם תחילת השידור התברר כי ראש הממשלה עשה שימוש בכוחו ובמעמדו על מנת להעניק זמן במה לחשוד בנימין נתניהו, בשעת צפיית שיא ובכל הערוצים - על מנת לתקוף בצורה מבישה את רשויות אכיפת החוק, את החוקרים ואת ההליך המשפטי".



עוד נכתב, כי "תקיפה מכוערת זו היא רק נדבך נוסף בשורה של השתלחויות ואמירות מקוממות של ראש הממשלה ושל שליחיו בתקשורת בעת האחרונה, שעולות לטעמנו עד כדי הסתה של ממש נגד היועמ"ש וגורמים בפרקליטות המדינה. מוקדם יותר השבוע אף פנתה התנועה בעניין למ"מ מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן, בבקשה כי יורה על פתיחה בחקירה".



"אך הנאום אמש עשה דבר נוסף", נטען במכתב. "נתניהו ניצל את דבריו הפומביים על מנת לנהל שיח פומבי עם עדי המדינה - לתקוף אותם ולערער את אמינותם בעיני הציבור, וכן לחשוף שמות של עדים ומהלכי חקירה שבוצעו וטרם פורסמו. בכך חיבל נתניהו במכוון בהליכי החקירה כנגדו, מתוך מטרה ברורה לפגוע בהליך המשפטי ולהקשות על רשויות אכיפת החוק לבצע מלאכתן כראוי".



לסיכום כתבה התנועה לאיכות השלטון, כי "דבריו של נתניהו אמש נועדו לזרות פחד על החוקרים ואנשי הפרקליטות, וחמור מכך – על עדי המדינה עד כדי השפעה אסורה על מתן עדותם. רה"מ עשה זאת תוך ניצול מעמדו ותוך שהוא זורע בהלה רבה בקרב הציבור הישראלי שעצר נשימתו משך שעות ארוכות עד אשר התבררה "הדרמטיות" הרבה בהודעתו. בשל כך אנו פונים ליועמ"ש בדרישה כי יבחן את דבריו והופעותיו הפומביות של נתניהו ויבדוק האם מדובר בעבירת שיבוש הליכי המשפט והחקירה".