בעקבות הקיצוץ במערך האבטחה ברכבת ישראל, משרד התחבורה הורה היום (רביעי) לבטל את הצמצום במערך האבטחה ברכבת ולהחזיר את המצב לקדמותו. הצמצום גרם לתורים ארוכים בכניסות לתחנות רכבת רבות, וכן הוביל לאיחורים ולפגיעה ברמת השירות לנוסעים. 

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, שהורה על החזרת המצב לקדמותו, ציין כי הקיצוץ במערך האבטחה הביא לפגיעה חמורה בנוסעים, בבטיחות ובשירות. "בתקופה זאת של התרחבות פעילות רכבת ישראל יש לשים דגש על שיפור רמת השירות לנוסע, ולא לבצע צמצומים שיפגעו ברמת השירות לאזרח", אמר כץ.
מנהל בכיר אגף הרכבות במשרד התחבורה, עקיבא רום שיגר היום מכתב למנכ"ל רכבת ישראל, שבו הוא מורה לחברת הרכבת "להשיב מידית על כנה את הגישה השוטפת לתחנות הרכבת, למנוע השתרכות תורים בכניסה לתחנות ולקיים רמת בטיחות ושירות נאותות לטובת ציבור הנוסעים".

בנוסף, רכבת ישראל הודיעה לציבור כי בשל עבודות חישמול בציר איילון יפעלו בימי שישי שש רכבות תגמור, שיאפשרו נסיעה ברכבת מהצפון לדרום וההפך. הרכבות שיתווספו הן שלוש רכבות מחיפה ללוד, ושלוש בכיוון ההפוך, אשר ייסעו דרך הציר המסילתי העוקף, ולא יעברו דרך תחנות תל אביב, בדומה לרכבות החיילים שמופעלות מדי יום ראשון. 
 
מרכבת ישראל נמסר: "רכבת ישראל נמצאת בתקופה מאתגרת של התרחבות, הוספת תחנות, שדרוג, חשמול רשת המסילות והתחדשות. במקביל לקשיים הזמניים הנובעים מתהליכים אלה, עושים ויעשו אנשי רכבת ישראל ככל שניתן  כדי להקל, ולו במעט, על נוסעי הרכבת גם בימי שישי, ובהם משרתי כוחות הביטחון, משרתי השירות הלאומי והסטודנטים. אנו מבינים את הקשיים הזמניים, מתאמצים מאד כדי להקל ככל שניתן, ומבקשים את הבנת הנוסעים ושיתוף הפעולה".