משטרת מחוז ש"י זימנה היום (רביעי) למתן עדות ארבעה מתלמידי ישיבת "פרי הארץ" ברחלים, בה לומדים חמשת החשודים ברצח הפלסטינית עאישה ראבי באוקטובר האחרון. השוטרים הגיעו למקום ומסרו לנערים את הזימונים המדוברים.
כזכור, הרב דוד נתן והרב יהודה ליבמן, ראשי ישיבת "פרי הארץ" ברחלים שתלמידיה חשודים ברצח הפלסטינית עאישה אל-ראבי, שלחו אתמול מכתב חריף להורים ולתלמידים בישיבה, בו הם תוקפים את השב"כ על יחסו לישיבה ולחשודים העצורים. בתחילתו, כתבו כי כאשר נודע להם על החשדות כלפי תלמידי הישיבה, עודדו את ההורים ואת התלמידים לשתף פעולה עם גורמי החקירה על מנת להסיר את החשדות הכבדים.
כזכור, בחודש שעבר נעצרו חמישה נערים בחשד לפעילות טרור יהודי, במסגרתה יידו אבנים לעבר הרכב בו נסעה ראבי, עם בעלה, פגעו בה והרגו אותה. לאחר המעצר טענו משפחותיהם לבעיות בחקירותיהם ובשב"כ פרסמו הבהרה, בה טענו כי הכל נעשה על פי חוק וכי הנערים לא עוברים עינויים.

ביום שבת, בבוקר שלמחרת ביצוע הפיגוע, יצאה קבוצת פעילים בנסיעה ברכב מיצהר לישיבה ברחלים, זאת לטובת תדרוך נערים הלומדים בישיבה כיצד להיערך ולהתמודד עם חקירות השב״כ. ל"מעריב אונליין" נודע, כי בין הנוסעים בשבת כדי לתדרך - היה מאיר אטינגר, מי שנחשב לאחד ממנהיגי נוער הגבעות וליעד מרכזי של החטיבה היהודית בשב"כ. הקבוצה למעשה חיללה שבת, שכן היא נסעה להעביר את התדרוך. על יתר כל פרטי החקירה וזהות החשודים הוטל צו איסור פרסום.