אלפים השתתפו היום (רביעי) בהלווייתו של מוחמד מחאמיד (15), בנו של ראש עיריית אום אל-פאחם, ד"ר סמיר מחאמיד, שנפטר אמש, לאחר תרדמת שנמשכה למעלה שלוש שנים, לאחר שנפל בעת שרכב על האופניים שלו.



ההלוויה התעכבה ביממה, לאחר שראש העירייה ורעייתו, נאדיה, הסכימו לתרום את איבריו של הבן המנוח לחולים. מהמשפחה נמסר כי איבריו של הבן נתרמו והצילו את חייהם של שלושה חולים שהיו זקוקים להשתלות.



במגזר הערבי העלו על נס את תרומת האיברים שהצילה חיים, וכינו את ראש העיר ורעייתו "אצילי נפש". זאת מאחר ומדובר במכה שנייה לראש העיר ביממה אחת, בה הוא איבד את סבתו וגם את בנו באותו היום. 



מוחמד מחאמיד. צילום: באדיבות המשפחה



ד"ר מחאמיד, שחתם על כרטיס אדי מלפני יותר מעשרים שנה, אמר ל"מעריב": "ההחלטה לתרום את אבריו של מוחמד נעוצה בהצלת חיי אדם, שאלמלא התרומה חייהם נתונים בסכנה. אני תקווה שרמת המודעות במגזר הערבי לתרומת אברים תקבל תפנית. לא היה שום קושי בקבלת ההחלטה, נהפוך הוא, הצלת חיי אדם ללא קשר למוצאם ולהשתייכותם הינה מטרה ראויה, ואני אכן מעודד אנשים לחתום על כרטיס אדי, ארגון האמון על נושא תרומת אברים. שכרו של מוחמד ז"ל יירשם לו מהשמיים".



זהו המקרה השני בתקופה האחרונה בו נתרמים איבריהם של נערים שמתים בנסיבות טראגיות. רק לפני כשבועיים נתרמו איבריו של כראם תאופיק אל-ג'עאר, בן 14, שנפגע מכדור בראשו כאשר נקלע בטעות לאזור בו התרחשה קטטה בעיר רהט. איבריו הצילו חמישה חולים במרכז הארץ.



היום הלכה לעולמה דבורה בן דרור, שייסדה עם בעלה את רטיס תרומת האיברים "אדי" לזכר בנה אהוד, כשהיא בת 93. במרכז הלאומי להשתלות אמרו לאחר פטירתה כי "דבורה נהגה לספר את סיפורה בפני קהל רב, בבתי כנסת, בבסיסי צהל, במתנסים ובכל מקום אפשרי, וכל זאת כדי להעלות את המודעות לתרומות איברים להשתלה. עם השנים החתימו בני המשפחה חברים ומתנדבים מאות אלפי אנשים על כרטיס אדי, שלימים נהפך לשם מותג, ולשם חלופי לנתינה ותרומת איברים. משפחות רבות, בבתי החולים, לאחר שפקד אותן אסון יוזמות בעצמן את תרומת האיברים".