המערכת הגשומה השבוע בכל רחבי הארץ תגיע לסיומה בסוף השבוע הקרוב, כך על פי תחזיות מזג האוויר היום (רביעי). על פי הנתונים המסכמים את המערכת הגשומה, בימים האחרונים ירדה בצפון רמת הגולן הכמות הגבוהה ביותר של משקעים, מתחילת מזג האוויר הסוער. החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, נחום יודוביץ, מסר כי כמות המשקעים הגבוהה ביותר נמדדה בברכת רם, סמוך לכפר הדרוזי מסעדה בצפון הגולן – 46 מ"מ. וכן גם במרום הגולן ירדה כמות משמעותית של משקעים – 46 מ"מ.



על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן המערכת הגשומה תגיע לסיומה כאשר הלילה יהיה מעונן חלקית, אך מידות החום ימשיכו להיות נמוכות מהממוצע. עם זאת, במישור החוף עדיין ייתכנו טפטופים. מחר צפוי מזג אוויר נאה ותחול עלייה במידות החום. הטמפרטורות בתל אביב יגיעו ל-18 מעלות, בחיפה – 15, בירושלים – 11, בצפת – 9, בבאר שבע – 16 ובאילת – 21.



כמו כן, ביום שישי ימשיך להיות נאה ותחול עוד עלייה במידות החום. מגמת ההתחממות תימשך גם בשבת ומידות החום יהיו ממוצעות לעונה. בבוקר ייתכנו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון.



מזג האוויר הגשום. צילום: אבשלום ששוני



בגלל מזג האוויר החמים בסוף השבוע הקרוב הצפי הוא להמוני מטיילים לאזור הצפון ולחרמון, לנוכח הזרימות המרשימות של הנחלים ומפלי המים והשלג שנערם בחרמון. עם זאת, מזג האוויר הנעים לא יימשך זמן רב כאשר כבר ביום ראשון התחזית היא כי ינשבו רוחות דרום-מערביות ערות, ומשעות אחה"צ ייתכנו גשמים מקומיים בעיקר באזור הצפון.