קרן פרס בראשית הודיעה אתמול כי חתן פרס בראשית לשנת 2019 הוא איש העסקים והפילנתרופ היהודי-אמריקאי, רוברט קראפט. קראפט, הזוכה השישי בפרס, נבחר בשל מחויבותו למאבק באנטישמיות, הקשר ההדוק שלו לשורשיו היהודיים ולמדינת ישראל ותרומותיו רחבות ההיקף בתחומי הבריאות, ההשכלה והספורט. הפרס - שזכה לכינוי "הנובּל היהודי" - יוענק לו בטקס חגיגי שיתקיים בירושלים בחודש יוני 2019.



כחלק מתהליך הזכייה, קרפאט יעניק את כספי הזכייה של פרס בראשית, העומדים על סך של מיליון דולר, לטובת נושא פילנתרופי העומד על סדר היום של הקהילה היהודית העולמית כולה: התמודדות ומיגור תופעות אנטישמיות ברחבי העולם. קרן פרס בראשית ורוברט קראפט יאחדו כוחות במטרה להילחם באופן נחוש ורחב היקף נגד האנטישמיות שלה אנו עדים כיום.



קראפט הוא יו"ר ומנכ"ל קבוצת קראפט, ומשמש גם כבעלים של קבוצת הפוטבול ניו איגנלנד פטריוטס, אחת מהקבוצות המצליחות ביותר ב־NFL, ליגת הפוטבול האמריקאית, והוא חתן פרס בראשית הראשון שמגיע מעולם הספורט.



"אני גאה לקבל את ההוקרה הזו מקרן פרס בראשית, ומודה לקרן על נכונותה לייעד את כספי הפרס למטרות ראויות אלה", הגיב בהתרגשות קראפט למשמע הזכייה. "פרס זה מעצים את יכולותי בהעלאת המודעות לתופעה חמורה זו, וכן בגיוס כספים נוספים למאבק באנטישמיות ובכל צורה אחרת של מעשי שנאה מבוססי דעות קדומות, גזענות ושנאת השונה".



"אנו שמחים לקבל את רוברט קראפט למשפחה יוצאת דופן של זוכי פרס בראשית", אמר יו"ר קרן הפרס סטן פולובץ. "קראפט הוא אחד הפילנתרופים הנדיבים ביותר בעולם, והוא משקף את הערך היהודי של תיקון עולם. קרן פרס בראשית מצפה לעבוד עם רוברט ולמנף ביחד את כוח הספורט לטובת המאבק באנטישמיות ובצורות אחרות של שנאת חינם".