עו"ד רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אמר הערב (שלישי) במפגש מיוחד של המכון הישראלי לדמוקרטיה ובית הספר לאודר לממשל דיפלומטיה ואסטרטגיה בבינתחומי הרצליה כי "הדיונים בחקירות רה"מ מתנהלים בצורה אינטנסיבית, ואנו נמצאים בישורת האחרונה. לא הייתה מריחת יתר ולא האצת יתר, אלא תהליך עבודה מסודר".



עוד אמר כי "העמדות נשמעות והדיונים מתנהלים, והיועמ"ש יקבל את החלטתו בהקדם. יש כאלה שמנסים לומר ליועץ המשפטי לממשלה מה לעשות או מה לא לעשות. אפשר לבקר את היועמ"ש, אך שום התקפה, מכל כיוון שהוא, לא תשנה את החלטתו. ההתקפות הללו משדרות מסר בעייתי לציבור, שמאבד את האמון במערכת החוק".

בנוגע לתפקידם של שומרי הסף, ציין נזרי כי "הסיבה העיקרית לכך שאין חוק שמסדיר את תפקיד היועמ"ש, היא ויכוח על מהות תפקידו – האם הוא אכן רק יועץ, או לא. במערכת היחסים העדינה שבין הרשויות, חייב שיהיה כוח עצמאי שיוכל להציב קו אדום לדרג הפוליטי. זכות הווטו חשובה לתפקוד היועץ, אך יש להשתמש בה בזהירות רבה. אנחנו לא משרתים את הממשלה, אך חלקים בציבור שוכחים שחלק מתפקידנו הוא לסייע לממשלה, גם אם יש סוגיות שנויות במחלוקת ציבורית או פוליטית".

נזרי הוסיף כי "לרשות המבצעת יש אחריות וסמכות אבל מצד שני הרשות המבצעת היא לא כל יכול, היא כוללת בתוכה את שומרי הסף שתפקידם להציב את הגבולות והקווים האדומים, ואנחנו עושים זאת ללא מורא".