מזג האוויר קר וסוער יותר מתמיד: חזאים מזהירים היום (רביעי) על הערב הכי סוער ועתיר משקעים בשש השנים האחרונות, כששלג החל כבר לרדת הערב באזור ירושלים ובגולן. כמו כן, גם הטמפרטורות ירדו בעוד כ-2-3 מעלות, ובלילה ירדו גשמים מצפון הארץ ועד צפון הנגב, מלווים בסופות רעמים וברד. 


בשל הגשמים העזים קיים חשש מהצפות ושיטפונות באזור הבקעה, מדבר יהודה וים המלח. בתוך כך, ברשות הטבע והגנים מודיעים כי חל איסור מוחלט להיכנס ברגל וברכב לאפיקי נחלים בזרימה, עד לירידה מוחלטת של מפלס המים. כמו כן, תיתכן סגירת מסלולי טיול ואתרים, ומומלץ להתעדכן עם מוקד המידע של רשות הטבע והגנים.
שלג באפרת. צילום: נחמי כהן/TPS

שלג בגוש עציון. צילום: דוברות המשטרה

שלג בחרמון. צילום: שמעון פריינטה

שלג בירושלים. צילום: מרק ישראל סלם


בתוך כך, חברת החשמל הודיעה כי היום נשבר שיא הביקוש לחשמל בכל הזמנים, והוא עומד על 13,058 מגה וואט. שיא חורף קודם נרשם בינואר 2016 ועמד על 12.624 מגה וואט.

לקראת מזג האוויר הוכרז היום על כוננות במשטרה, בשירותי כבאות והצלה, במד"א, בחברת החשמל, ברכבת ישראל וברשויות המקומיות. בעיריית ירושלים הוקם מרכז היערכות לקראת השלג, והעירייה תפעיל על פי הצורך כ־150 מפלסות שלג, טרקטורים, מפזרות מלח וכלים הנדסיים לפילוס הצירים הראשיים. נוסף על כך הצטיידה העירייה בכ־250 טונות מלח לשם המסת השלג. 

במרכזים הרפואיים קוראים לאזרחים להקפיד על כללי זהירות - מומלץ ללכת עם נעלי הליכה בעלות אחיזת דרך טובה, ללכת לאט מהרגיל, לוודא שהרגל מונחת בבטחה ובמקומות שניתן, להיעזר במעקה. לאוכלוסייה מבוגרת מומלץ להיעזר במקל הליכה או במלווה. בנוסף, על ההורים והצוותים החינוכיים להיות ערים לכל ירידה בחום הגוף אל מתחת ל- 35 מעלות המתבטאת באפאתיות, בכי וישנוניות. 

שלג בירושלים. צילום: אריאל ליבא


שלג בקרית ארבע. צילום: איתן שטרן


במשטרת התנועה, בשירותי הכבאות וההצלה, במד"א ובחברת החשמל נערכים בכוחות מתוגברים ומכשירים את רכבי השטח בהתאם לצורך. במשטרת התנועה ציינו שהכוחות יתוגברו בכבישים ובצירי תנועה ראשיים, וכל העת יתפרסם מידע עדכני על חסימות כבישים ועל שיבושי התנועה. "לאור אירועי העבר, יש לצפות כי מזג האוויר הסוער יגרור חסימות צירים והצפות ברחבי הארץ", העריכו במשטרת התנועה.
 
רכבת ישראל הודיעה על הארכת שעות הפעילות בקו נתב"ג־ירושלים עד חצות, במקום עד השעה 19:30 בימים כתיקונם. תגבור הרכבות תשווה את תכיפותן לתדירות הקיימת בשעות הפעילות הרגילות - שתי רכבות בשעה לכל כיוון.
 
נוסף על כך תתגבר רכבת ישראל את תנועת הרכבות מצפון הארץ ומתל אביב אל תחנת נתב"ג וממנה, כדי לקצר את זמן ההמתנה לרכבות לירושלים. לקראת הסופה הותקנו גופי חימום על המסילות למניעת התגבשות קרח.

כמו כו, נודע כי המשחק בין בני סכנין למכבי חיפה היום נדחה עקב מגרש מוצף. המשחק נדחה בשל תנאי המגרש, וזאת לאחר בדיקה שנערכה על ידי שופט מטעם איגוד השופטים. המשחק יתקיים ביום שלישי ה-22/01/2019 בשעה 20:30 באצטדיון דוחא.

שלג בגולן. צילום: דוברות כבאות והצלה