"יש סיכוי גבוה מאוד שנראה שלג בירושלים והשאלה היא האם הוא ייערם על הרצפה", הסביר היום (רביעי) ראש עיריית ירושלים משה ליאון, "קיבלנו התראות על כך שזה יקרה בין 17:00 לחצות. לאור ההתראה הזאת הלימודים בעיר יסתיימו בשעה 15:00, כדי שהתלמידים שיוכלו ליהנות ממנו ולא ייסעו בכבישים". הוא הוסיף בשיחה עם 103FM כי "המפלסות מוכנות במטרה לפנות את השלג מהצירים, במידה וזה יצטבר עליהם". מדובר בפעם הראשונה שליאון מתמודד עם התרחיש כראש העירייה. "זה בהחלט מרגש אך יש לי גם המון אחריות. פיזרנו לא מעט תנורים ושמיכות דרך עובדי הרווחה של העירייה", ציין בשיחה עם אילה חסון, "נמשיך לאסוף מחוסרי דיור כדי לדאוג להם לקורת גג. עושים את מירב המאמצים לאסוף אותם".
לקראת השלג האפשרי בבירה, העירייה תפעיל על פי הצורך כ-150 מפלסות שלג, טרקטורים, מפזרות מלח וכלים הנדסיים לפילוס הצירים הראשיים. העירייה הצטיידה ב-250 טונות מלח לפיזור וטיפול בשלג. במידה וירד שלג תתבצע עבודת פילוס בצירים הראשיים, למתן מענה לכוחות החרום וההצלה לטיפול באירועי חירום והצלת חיים. התושבים מתבקשים שלא לנהוג ברכבים פרטיים ולהישמע להנחיות הרלוונטיות לנסיעה בצירי הכבישים בתוך העיר ומחוצה לה.

סיטיפס, הרכבת הקלה בירושלים, קוראת לציבור הנהגים שלא להשאיר על המסילות רכבים שיגרמו להצטברות שלג וימנעו מעבר של רכבות. במסגרת ההיערכות לשלג, סוכם כי העירייה תקצה גרר לפינוי רכבים שנתקעו על תוואי המסילה. על  מנת למנוע מצב בו רכבות הנוסעים עצמן משמשות כמפלסות שלג, דבר שעשוי לגרום נזק לרכבות עצמן, רכשה סיטיפס מבעוד מועד אמצעים לפינוי וטיפול בשלג. במידה ששלג כבד יותר יערם על גבי המסילות, השירות יפסק ויחודש מיד כשיתאפשר. מהחברה נמסר: "אנו ממליצים לציבור הנוסעים להתעדכן באתר האינטרנט של סיטיפס, באתר החירום של עיריית ירושלים או במוקד הטלפוני". 

כמו כן, מרכבת ישראל נמסר כי במסגרת ההכנות לאירוע השלג, יוארכו שעות הפעילות בקו נתב"ג- ירושלים נבון, ואלה יופעלו עד השעה חצות, במקום עד השעה 19:30 בימים הרגילים. תדירות הרכבות בשעות התגבור תהיה זהה לשעות הפעילות הרגילות, ואלה יופעלו במתכונת של שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. בנוסף, תתגבר רכבת ישראל את תנועת הרכבות מצפון הארץ ותל אביב אל תחנת נתב"ג, ובכיוון ההפוך,  על מנת לאפשר ביצוע החלפות בתדירות גבוהה יותר ועם זמן המתנה קצר עבור הרכבות לירושלים. כמו כן, הרכבת מבית שמש לירושלים תחנת מלחה תעבוד כסדרה, בתדירות של רכבת אחת בשעתיים, עד השעה 19:50.  
צוותי ההצלה נמצאים בכוננות כאשר במד"א הונחו לאייש את האמבולנסים והג'יפים עם הנעה כפולה (4X4) ובמקומות בהם יש צורך נערכו עם שרשראות ברזל להרכבה על גלגלי האמבולנסים על מנת לתת מענה רפואי במקומות בהם קיים קושי בעבירות עקב מזג האוויר וערוכים לתגבר את המשמרות על מנת להעניק מענה במידה ויהיה ביקוש גובר לסיוע. כמו כן, הועברו הנחיות נהיגה בטוחה בגשם ובשיטפונות, שיאפשרו שמירה על חייהם של אנשי הצוותים הרפואיים. מאיחוד הצלה נמסר כי הצוותים נערכים להמשך פעילות רציפה של הגשת עזרה רפואית מהירה למרות הקשיים והשיבושים בנתיבי התחבורה. 

שלג בירושלים, ארכיון. צילום: פלאש 90
כמו כן, מהארגונים נמסר כי "במקומות בהם יצטבר קרח או שלג על המדרכות והכבישים, מתבקש הציבור להימנע מלנוע שם שלא לצורך, בשל ריבוי מקרים של החלקה ושבירת גפיים בעבר. במקרה של הפסקת חשמל יש לוודא כי סוללות הגיבוי של מכשירי הנשמה השייכים לחולים המונשמים בביתם, זמינות ומוכנות לשימוש לפרק זמן ממושך". עוד נמסר כי "בעת השתוללות רוחות חזקות ברחבי הארץ, עלולים חפצים רבים להינתק ממקומם, על כן, יש להקפיד לחזק חפצים שונים הנמצאים בחוץ, כגון ריהוט גן, מתקני ייבוש כביסה ועוד על מנת שלא יפגעו בהולכי הרגל ברחובות. חשוב להיזהר במהלך פתיחת וסגירת חלונות שיכולים להיטרק בעוצמה רבה עקב הרוחות הנושבות בחוזקה".
בין הסימנים לירידה בחום גוף: ירידה בתפקוד, בלבול, מיעוט אכילה ושתיה, שינוי התנהגות וישנוניות. בהופעת סימנים אלה יש לחמם את החולה ולהזעיק את מד"א . כמו כן, חשוב להיזהר ממכשירי חשמל ומכשירי הסקה, שכן הרעלת חד תחמוצת הפחמן (co), היא קטלנית. הגז עשוי להיפלט כתוצאה משימוש בתנור גז או קמינים הפועלים על גחלים. זהו גז חסר צבע או ריח ולא ניתן להבחין בקיומו עד שמתחילים להופיע סימני ההרעלה, לכן חשוב לנקוט בכללי בטיחות. סימני הרעלה - סחרחורת, בחילה והקאה, עייפות, חולשה והרגשה כללית רעה. במקרים קשים - גם אבדן הכרה. זהו מצב חירום רפואי מסוכן. במקרה של הופעת הסימנים לעיל בבית שמופעלת בו מערכת הסקה, יש לסגור מיד את המערכת, לאוורר את הבית ולהזעיק את כוחות ההצלה.