נמל התעופה על שם אילן ואסף רמון ז"ל בתמנע יחל להיות מבצעי בתחילת החודש הבא, כאשר בהתחלה יטוסו אליו טיסות מקומיות, כך הודיע שר התחבורה ישראל כ"ץ בסיור שערך היום (חמישי) בנמל החדש הממוקם כ-20 קילומטרים צפונית לאילת, אשר צפוי להיחנך ביום שני בטקס חגיגי בהשתתפות השר וראש הממשלה בנימין נתניהו.


במהלך הסיור אמר השר: "אני נמצא כאן היום, אני רואה את השלמות של השדה. היום אפשר להבין כבר את המשמעות האסטרטגית שלו. זה שדה תעופה בינלאומי שיחזק את העיר אילת לתיירים, ישראלים, וגם שדה אלטרנטיבי כשדה חירום. כל המטוסים הישראלים בשעת חירום יוכלו לנחות במקום הזה".

השר הוסיף כי "אני נזכר שלא רצו שאקים את השדה הזה, התחייבתי שהוא לא יהיה מתקציב המדינה ועמדתי בזה. זה מאוד מרגש, וזו ההוכחה שכשמקבלים החלטה ועם כל הקשיים מבצעים אותה, ואחרי זה רואים מקום פורח. המדבר הזה יפרח בסופו של דבר". 

בביקורו חנך את השר כ"ץ את הפינה לזכרה של רונה רמון ז"ל: "מדובר בפינה שהיא בחרה להקים לפני מותה, ואני החלטתי שהיא תקרא על שמה. הסמליות הזו נותנת משמעות מיוחדת לכל המיזם הזה".

נמל התעופה בתמנע יעבור הליך הרצה ועל פי הצפי ככל הנראה באמצע חודש מרץ ייסגר נמל התעופה באילת ובהמשך ייסגר גם נמל התעופה הבינלאומי בעובדה. בשני הנמלים טסו בשנה האחרונה כמיליון ו-720 אלף נוסעים, מהם כ-320 אלף תיירים. השר כ"ץ הציב יעד והודיע כי נמל התעופה בו יפעלו כ-15 חברות בינלאומיות בנוסף לחברות המקומיות, יקלוט למעלה ממיליון תיירים בשנה.
 
נמל התעופה החדש נבנה בסטנדרטים מודרנים ומתקדמים ביותר וכולל כ-60 עמדות חנייה למטוסים. אורכו של המסלול הוא 3.6 ק"מ, והוא מאפשר גם למטוסים גדולים כמו ג'מבו לנחות בשדה במקרי חירום. כ"ץ ציין כי הוא הורה להאריך את המסלול בכחצי קילומטר ל-3.6 כחלק מלקחי מבצע "צוק איתן" וזאת כדי לאפשר שדה תעופה אזרחי חלופי. בנמל התעופה רמון שעבודות הקמתו החלו לפני כחמש שנים הושקעו כ-1.7 מיליארד שקלים, והוא יצר מראה ארכיטקטוני מרהיב על רקע הנוף המדברי.

האדריכל אמיר מן, ראש צוות התכנון של שדה התעופה רמון: "זהו שדה התעופה היחיד בישראל ובין הבודדים בעולם שנבנה ותוכנן ללא כל תשתית מוקדמת שהייתה במקום. למרות זאת, הפרויקט נבנה ללא כל חריגה מהתקציב שהוגדר עבורו, הנמוך משמעותית מתקציב של פרויקטים באותו סדר גודל בעולם. תכנון ועיצוב הפרויקט הושפעו רבות מעולם התעופה העתידני, ומסביבת הטבע של המדבר. שדה התעופה עתיד להפוך לאבן שואבת לתיירים ולבעל חשיבות עליונה במפת התיירות האזורית והבין-לאומית לישראל".