ארונה של איה מסראווההסטודנטית הישראלית שנרצחה בשבוע שעבר באוסטרליה, שוחרר על ידי הרשויות במדינה ויעשה את דרכו לישראל. הטיסה שתישא את הארון צפויה לנחות בישראל ביום רביעי לפנות בוקר, שבוע לאחר הירצחה. רובא, אחותה של איה, סיפרה הערב (שני) בתוכנית "הצינור" בערוץ 13 על שיחת הווידיאו שלה עם איה, שבמהלכה הותקפה, והרגעים האחרונים בחייה. "לא יצא לנו לדבר הרבה. היא שלחה לי הודעת טקסט מוקדם יותר ואמרה שהיא צריכה לדבר. עניתי והיא רק הצליחה לומר לי שהיא לא ציפתה שאענה לשיחה. ואז שמעתי אותה צורחת ומקללת מישהו. ואז שמעתי קולות, מכות או משהו כזה, אני לא בטוחה", אמרה האחות.

עוד הוסיפה: "התקשרתי לאחר מכן לאחותי. שאלתי אותה אם היא יודעת איפה איה או מה קורה. היא יצרה קשר עם המשטרה המקומית שם. הבנתי שהיא הפילה את הטלפון באיזה בור או משהו, או ברחוב והיא לא יכולה הייתה להגיע אליו. חשבתי שהיא רק הפילה את הטלפון. אני מניחה שהיא הרגישה בסכנה. במקרה שמישהו ראה אותה ויחשוב לעשות לה משהו. היא לקחה משנה זהירות, אך זה לא הספיק". 

טקס זיכרון למסראווה במלבורן. צילום: AFP
"אולי במקום ללמד נשים איך לדבר בטלפון. או לא ללבוש בגדים מסוימים, כי לבנים קשה להחזיק את עצמם. או להגיד להן לשאת איתן גז מדמיע. אולי צריך לחנך גברים צעירים להיות מכבדים יותר כלפי נשים ולהבין שאין להם זכות לפגוע באישה", ציינה.

בתוך כך, בית משפט אוסטרלי האריך את מעצרו של קודי הרמן, הנאשם ברצח ובאונס איה עד חודש יוני. דוברת בית המשפט מסרה כי הוא לא ביקש להשתחרר בערבות. הרמן הואשם שתקף והרג את איה במקום בו נמצאה גופתה.
 
מסארווה, בת 21 מבאקה אל גרביה, נרצחה במלבורן לאחר שבילתה עם חבריה ומותה גרר הפגנות בדרישה לביטחון לנשים. היא שהתה במדינה בחצי השנה האחרונה, במסגרת לימודים באוניברסיטת לה-טרובה המקומית. האירוע התרחש בעת שחזרה הביתה לדירתה הסמוכה לקמפוס הראשי של האוניברסיטה, למרחק של כמה מאות מטרים ממרכז הקניות פולאריס, שבו נמצאה גופתה.