כתב חברת החדשות, גיא פלג, פרסם אמש את ההתכתבויות בין בעלי וואלה ובזק, שאול אלוביץ', לבין מקורבו של ראש הממשלה, זאב רובינשטיין, ומנכ"ל האתר וואלה, אילן ישועה, מהן עלה כי אלוביץ' הפעיל לחץ על ישועה לפרסם כתבות נגד נפתלי בנט לפני בחירות 2013 על פי הוראת רובינשטיין. בראיון שנתן הבוקר (שלישי) לכאן ב' אמר פלג כי הודעת ראש הממשלה בתגובה לפרסום לא שללה את הקשר בין נתניהו לבין רבינוביץ ודרכו לאלוביץ'.  



"הם יכלו לשמוט את הקרקע מתחת לטענות ולהגיד שהוא לא מכיר את רובינשטיין או לא ביקשתי שיפעל עבורי והוא לא אמר את זה", אמר פלג, "את התכתובות הוא לא מכיר כי הוא לא ניסח מה לכתוב לאלוביץ', אבל למה הוא לא מתנער מכל הסיפור?". פלג מביא הסבר אפשרי למהלך. "יש לו את אותו עורך דין של אולמרט. את אולמרט שאלו בזמנו מי זה שמואל דכנר והוא אמר היה איזה זקן במסדרון. ראש הממשלה בכוונה לא מנער את עצמו מרובינשטיין ואלוביץ' כי הוא מפחד שיתהפכו עליו. בגלל זה הוא לא מכחיש את את הפרסומים ולכן הוא לא אומר שאין לו קשר לאנשים האלה". 


אילן ישועה. צילום: נאור רהב


פלג מבהיר כי העובדה שראש הממשלה בחר לתקוף יריב פוליטי לפני הבחירות היא לא הבעייתית בהתנהלות שתוארה בפרסום. "לגיטימי ומותר לתקוף יריב פוליטי", אמר פלג, "מרכז הכובד הוא בעובדה שראש הממשלה ראה אז בנפתלי בנט לפני בחירות 2013 כיריב מאיים. זה מאה אחוז בסדר שהוא מכוון את האש לעבר נפתלי בנט, אבל יש כאן את הטענה מתיק 4000 שאלוביץ' בשיא כוחו מטפל בבקשת רבינוביץ, מקורב נתניהו, מתי תעלה כל ידיעה, וכל זה כמה ימים לפני הבחירות. זה מלמד על זה שאלוביץ' עבד עבור בנימין נתניהו ורצה לרצות מאוד את נתניהו. זה מלמד לטענת המשטרה והפרקליטות שראש הממשלה שלט בוואלה ברמה כזאת שבחר את הכותרות ואלוביץ' נרתם בכל כוחו. ברגעים החשובים לפוליטיקאים שלושה ימים לפני הבחירות. צודקים המצקצקים שהתמורה ניתנה שנתיים אחר כך אבל החוק אומר שהתן וקח לא צריך להיות מידי. מספיק שהנותן ציפה לתמורה. המליארדר יושב בשעת לילה בשביל נתניהו שהכותרת תעלה מתי שהוא רוצה". 


"הטענה היא לא שלי הטענה היא של משטרת ישראל והיועמ"ש אימץ אותה שאלוביץ' הרגיש שחייבים לו והתמורה אכן ניתנה לו", אמר פלג, "האם זה יתגלגל לבית המשפט כנראה שכן. האם בית המשפט יאמץ אותה שאלה גדולה. יש כאן מילארדר עם שורה ארוכה של עסקים בישראל. האם אלוביץ' המליארדר אומר לעצמו ביום מהימים אפרע את הצ'ק? בוא נודה על האמת לראש הממשלה יש לא מעט כוח. השאלה היא לא אם ב-2013 אלוביץ' חשב ששנתיים אחר כך תהיה עסקת וואלה בזק, אלא אם הוא חשב שהוא נותן שוחד לאיש החזק בישראל". 
עוד אמר פלג כי "יש מבחן חשוב של האדם הסביר, השכל הישר. אם מדובר בחברים היה קורא אלוביץ' לאילן ישועה אומר לו שאתם יותר מדי שמאלניים צריך לאזן. ראש הממשלה חבר שלי ואני רוצה שתהיו קונטרה לידיעות אחרונות שהולך לראש הממשלה על הראש, אבל אני רואה שלושה ימים לפני הבחירות מוריד לו הוראות באופן אישי. הוא מכתיב את הכותרת. בעסקות שוחד יש מה שנקרא שלח לחמך. צריך להגיד שהשליטה נמשכה גם אחר כך, אבל נגיד שהכל היה נגמר ב-2013. האם אלוביץ' שמילא את מאווי ראש הממשלה ואשתו ציפה לתמורה? זאת השאלה המשפטית. אדם שנרתם באופן הזה לעבוד סביב השעון באיזה כתבה תעלה ומתי, האם הוא ציפה לתמורה? יכול להיות זה הבל הבלים ובית המשפט יגיד שהרחקתם לכת".