מפלגת "יש עתיד'" הגיבה על החלטת בג"ץ לחדש את העבודות בגשר יהודית בסופהשבוע: "הממשלה הזו ירדה מהפסים והורסת את כל הגשרים בחברה הישראלית. בשביל עבודות תשתית חיוניות בשבת צריך להטריד את בג״ץ? אין גבול לכניעה ולאינטרסים הפוליטיים כדי לרצות את העסקנות החרדית.



העבודות היו אמורות להתחיל באוגוסט האחרון, אבל בעקבות מחאות של הסיעות החרדיות ודרישתן, שר התחבורה הורה שלא לבצע את העבודות בסוף השבוע. העירייה מצידה טענה כי ביצוע העבודות באמצע השבוע יגרום שיבושי תנועה כבדים. משרד התחבורה הודיע כבר לפני כשבועיים כי ניתן יהיה לבצע את העבודות בסוף השבוע, במקביל לביצוע עבודות החישמול במסילת הרכבת בדרך איילון, זאת כחלק מפרויקט הקו המהיר מירושלים לתל אביב שיהיה מחושמל. משרד התחבורה הבהיר שביצוע העבודות במקביל יתאפשר. היום נמסרה הודעה רשמית לפיה עבודות היו אמורות להתחיל באוגוסט האחרון, אבל בעקבות מחאות של הסיעות החרדיות ודרישתן, שר התחבורה הורה שלא לבצע את העבודות בסוף השבוע. 

מפלגת "יש עתיד'" הגיבה על החלטת בג"ץ ואמרה כי "הממשלה הזו ירדה מהפסים והורסת את כל הגשרים בחברה הישראלית. בשביל עבודות תשתית חיוניות בשבת צריך להטריד את בג״ץ? אין גבול לכניעה ולאינטרסים הפוליטיים כדי לרצות את העסקנות החרדית. עצירת העבודות בשבת כמו חוק המרכולים, חוק הפונדקאות ושוויון בנטל היא התערבות בוטה בחיי אזרחי המדינה וחוסר התחשבות בציבור. מפלגת 'יש עתיד' תמשיך להילחם עבור הזכות של כל אדם לנהל אורח חיים על פי אמונתו".

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי אמר בתגובה: "כשחזרתי ואמרתי 'גשר יהודית קום יקום' שר התחבורה נאלץ לרדת מהעץ, לחזור בו ולהורות על המשך העבודות. חבל שפרויקט כה חשוב לציבור עוכב בגלל סיבות פוליטיות". הקמת גשר יהודית - ביצרון מהווה חלק ממדיניות העיר וחיזוק המארג העירוני בין חלקיה השונים ועידוד הליכה ברגל ושימוש באופניים ככלי רכיבה יומיומי. הגשר, המתוכנן עבור הולכי רגל ואופניים ללא תחבורה ממונעת יחבר את מזרח העיר למערבה, יעודד תחבורה ירוקה ובטוחה, יאפשר לתושבי רמת גן וגבעתיים להגיע למרכז העיר ללא רכב ויפחית את מספר כלי הרכב בגוש דן".
 

חולדאי התייחס היום בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM לבחירות הקרובות, והסביר כי מאחר והממשלה נמצאת בממשלת מעבר, הוא לא "מפיל אותה".



לא מדגדג לך להתמודד?

"אני מסתכל על המרכז שמאל ועל הנכונות של כולם להתאחד, זה לא מלבב מאוד. עשיתי את השיקולים לפני שנתיים, כאשר התקיימו הפריימריז, ולקחתי החלטה שלא להתמודד. אני ממשיך בעיריית ת"א, ואני משפיע על המדינה לא פחות מכל פוליטיקאי במדינת ישראל". 

אתה עדיין תומך בגבאי?
"אני מתומכי מפלגת העבודה. גדלתי בה, הייתי חבר בה, תמכתי וקיבלתי ביקורת על מנהיגים. כאשר 'העבודה' הלכה לבחירות, תמיד תמכתי בו. השאלה הזאת היא לא רלוונטית, כי אני לא תומך בבני אדם, אני תומך בפלטפורמה. צריך להחליט על מה אתה הולך להצביע, ושואלים מי מוביל. במשטר הפרלמנטרי של מדינת ישראל, קרתה תקלת הבחירה הישירה שפוררה את המערכת ומאז לא התאוששה. צריך לעשות מה שעשו בבריטניה. אני מאחל הצלחה לאסף זמיר בכל דרך שיבחר".