יום קשה בדרכים: ארבעה בני אדם נהרגו היום (שישי) וארבעה נוספים נפצעו בדרגות שונות בשתי תאונות דרכים שונות. התאונה הראשונה התרחשה בכביש 806, בין היישובים מג'אר לצומת חנניה. כתוצאה מהתאונה, נפצעו חמישה בני אדם, בהם ילד כבן 3 באורח אנוש שמותו נקבע מאוחר יותר בבית החולים פוריה וילדה נוספת כבת 6 באורח קשה. בתאונה אחרת בכביש 90, סמוך ליטבתה, נהרגו אישה כבת 70 וגבר כבן 40, כאשר גבר נוסף, כבן 80, פונה לבית החולים סורוקה ומת מפצעיו בבית החולים.



על פי המשטרה, בתאונת הדרכים בצפון ארבעה מהפצועים היו יושבי אותו רכב - זוג הורים שנמצאו לכודים במכונית, כאשר האם פונתה במצב קשה לבית החולים פוריה והאב שנפצע גם הוא בורח קשה פונה לבית החולים רמב"ם. בתם בת ה-6 נפצעה גם היא באורח קשה ופונתה באמצעות מסוק לבית החולים רמב"ם, ואילו מותו של אחיה בן ה-3 נקבע כאמור בהמשך בבית החולים פוריה. נהג הרכב הנוסף נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים פוריה. שוטרים הגיעו למקום והכווינו את התנועה, בזמן שבוחני התאונות של המשטרה חקרו את נסיבותיה. 


התאונה בדרום התרחשה בכביש 90 מגרופית ליטבתה, כאשר צוות מד"א שהגיע למקום דיווח על שלושה פצועים, מהם שניים מחוסרי הכרה. בהמשך, נקבע מותם של שניים מהפצועים - אישה כבת 70 וגבר כבן 40. הפצוע הנוסף, כבן 80, פונה לבית החולים סורוקה כשהוא במצב קשה, ומאוחר יותר נאלץ בית החולים לקבוע את מותו. כוחות משטרה ובוחני תאונות בחנו בחקירת נסיבות התאונה.

ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה, אייל בלום אמר בעקבות התאונה כי "חרף ההתראות החוזרות והנשנות על אי טיפול ממשלתי דחוף, כביש 90 ממשיך לגבות קורבנות". לדבריו, "רק לפני מספר שבועות נהרג תייר על כביש 90, סמוך לעין יהב, ואדם נוסף נפצע קשה. לפני מספר חודשים, אירעו שתי תאונות קטלניות בכביש 90, בהן נהרגו מבוגרים וילדים, אז גם הבטיח משרד התחבורה כי יחלו בתכנון הרחבת כביש 90 לדו מסלולי דו נתיבי, אך בפועל דבר לא נעשה ועדיין לא הועברו התקציבים הדרושים לתכנון לחברת נתיבי ישראל (מע"צ)".

בלום קרא לראש הממשלה ושר התחבורה "לטפל בדחיפות בהעברת התקציב הדרוש לתחילת עבודות מיידיות בכביש 90 במקטע צומת הערבה ועד מבואות אילת". עוד ציין, כי עומס התנועה על הכביש גדול יותר עתה עקב פתיחת שדות התעופה החדשים, "אך הממשלה מתעלמת מהמצב ההולך ומחמיר. אין מחיר גבוה מידי לחיי אדם! לא ייתכן שהעיסוק בפריימריז ובבחירות, יעביר את הממשלה על דעתה והיא לא תעסוק בדבר החשוב מכל - שמירה על חיי אדם!".
הרכב שהתרסק בתאונה בצפון. צילום: דוברות כב"א

התאונה בכביש 90. צילום: דוברות המשטרה


אלי דיין, פראמדיק כונן במד"א המתגורר ביטבתה והגיע למקום ראשון, סיפר כי "מדובר בתאונת דרכים חזיתית קשה מאוד. נהג אחד מהרכבים נלכד כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, ביצענו בדיקות רפואיות ראשוניות בשטח אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. נהג הרכב השני שהיה לכוד חולץ ע"י הכיבוי כשהוא בהכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה, הוא טופל בשטח ופונה לחבירה עם מסוק מד"א שנחת בישוב יטבתה ופינה את הפצוע לבי"ח סורוקה כשמצבו קשה ולא יציב. הנוסעת שהייתה בסמוך אליו הייתה ללא סימני חיים ולא נותר אלא לקבוע את מותה".
 
חובש רפואת חירום של מד"א, פאדי עותמאן, סיפר באשר לתאונה בצפון כי "כשהגעתי למקום התאונה ראיתי את שני הרכבים שהיו עם פגיעות פח קשות מאוד, אחד מהרכבים היה על צלע ההר בשולי הכביש כשארבעה נוסעים לכודים בתוכו. בסיוע צוותי מד"א נוספים שהגיעו למקום, חילצנו מהמושב האחורי של הרכב שתי ילדות, כשאחת מהן הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה, ביצענו בה פעולות החייאה והיא פונתה בניידת טיפול נמרץ של מד"א תוך כדי המשך טיפול רפואי מציל חיים לבי"ח פוריה, יחד עם אישה כבת 32 שחולצה מהמושב הקדמי של הרכב".

עוד מסר עותמאן, כי "נהג הרכב, גבר כבן 40 שחולץ ע"י כוחות הכיבוי טופל בשטח ופונה יחד עם הילדה השניה במסוק מד"א לבי"ח רמב"ם כשמצבם קשה. נהג הרכב השני שהיה מעורב בתאונה, גבר כבן 29 שנפצע באורח בינוני טופל גם כן בשטח ופונה לבי"ח פוריה".