"ארגון ה-BDS פועל במרץ בכל העולם. פעיליו דורשים להחרים אותנו. הם מאיימים, הם מצליפים נגד חברות ישראליות הנחשבות למתקדמות בעולם"

כך אמר מנכ"ל ומייסד עמותת יד עזר לחבר שמעון סבג בטקס המרכזי לציון יום השואה הבינלאומי שנערך בחיפה. "אני מזכיר לכולם בשנות השלושים זה החל בהחרמות ונידוי והסתיים בשואת העם היהודי"
למעלה מאלפיים אורחים ביניהם מאות ניצולי שואה ודיירי הבית החם של עמותת יד עזר לחבר כשלצדם אנשי כוחות הביטחון, קציני משטרה וצבא, עשרות חיילים, מתנדבים, אישי ציבור ואורחים רבים, השתתפו בטקס הזיכרון ברחבת "יד לניצול" של עמותת יד עזר לחבר. העמותה משכנת בבית החם בקריית החסד שהקימה קרוב למאה ניצולי שואה. היא דואגת לארוחות חמות לכמה מאות ניצולי שואה, מידי יום היא מסייעת לנזקקים, מעניקה רוח גבית וסיוע לחסרי בית ואימהות חד הוריות, לחולי סרטן ולנזקקים רבים.
 

בכל העולם צוין אמש יום השואה הבינלאומי, במלאות 74 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ. הטקס השנה נערך במעמד שר הכלכלה והתעשייה חבר הכנסת אלי כהן, שרת הבינוי והשיכון חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון. עוד נכחו חברי כנסת מכל גווני הקשת הפוליטית בישראל, לצידם גם שגרירים וקונסולים מרחבי העולם. מאות ניצולי השואה היו גם חלק מהטקס, כש-100 דיירי הבית החם של עמותת יד עזר לחבר.

את אש הלפיד באנדרטת "יד לניצול" הדליקו השנה 3 ניצולי שואה דיירי הבית החם. שלושתם נושקים לגיל המאה. בתוך כך, יש לציין כי בתום הטקס הוזמנו האורחים לבקר ולסייר ב"מוזיאון השואה" שנחנך לאחרונה במתחם העמותה.

שרת הבינוי והשיכון ח"כ יפעת שאשא ביטון אמר במהלך הטקס: "ביום שבו החלטנו לקחת את גורלנו בידנו, החלטנו בעצמנו לדאוג שהאסון כזה לא לעולם לא יחזור על עצמו. האנטישמיות עדיין מרימה ראש ברבות ממדינות העולם בעיקר באירופה. השנאה העיוורת עדיין קיימת. חובתנו להמשיך לחנך ולהמשיך לזכור וזו האחריות שמוטלת עלינו בכל יום ושעה". 
שמעון סבג ושולי מועלם. צילום: יח"צ
שמעון סבג ושולי מועלם. צילום: יח"צ

ח"כ שולי מועלם רפאלי הוסיפה: "בימים אלה של התגברות האנטישמיות בכל העולם כולנו צריכים לחשוב. זו האחריות המוטלת עלינו. אנחנו צריכים לעמוד מול כל המפלגות הניאונאציות הקיימות בכל העולם שמנסות להעצים את השנאה נגד העם היהודי ומדינת ישראל". 
 
שמעון סבג, המנכ"ל והמייסד בחר להתייחס למה שנראה לו בעייתי מאד בעת הזו. ארגון ה-BDS "ביום הזה אני חייב להתייחס למשהו שצורם לי ולרבים שכמותי. ואלה אנשי ה-BDS הפועלים במרץ בכל העולם ולצערי גם בארץ במסווה כזה או אחר. הם דורשים להחרים אותנו במישור הכלכלי העסקי".

עוד הוסיף כי "הם מאיימים, הם מצליפים נגד חברות ישראליות הנחשבות למתקדמות בעולם. אנשי ה-BDS  פועלים במרץ . המדינה כמדינה עושה את שלה להילחם בארגון אבל חובתנו להוקיע אותם ולעשות ככל שעולה בידנו כדי לקעקע את הארגון. אני מזכיר לכולם כי בשנות השלושים החל הגסטפו להטיל הוראות של חרם מוחלט נגד כל מה שהוא יהודי או קשור בעם היהודי. זה החל בהחרמות ונידוי והסתיים בשואת העם היהודי. בואי נעצור את זה עכשיו.
 
סבג סיים את דבריו בתקווה "אני תמיד אומר שאני רוצה רק דבר אחד: שיגיע היום שבו לניצולי השואה לא יחסר דבר. זה בדיוק הזמן לקרוא לכל מי שרק יכול לעזור ולסייע שירתם למשימה".