אלפי אזרחים יוצאי אתיופיה הפגינו היום (רביעי) בצומת עזריאלי בתל אביב וחסמו את נתיבי איילון במחאה על הירי שגרם למותו של יהודה ביאדגה ז"ל בן ה-24 על ידי שוטר סמוך לביתו בבת ים. המשטרה טוענת כי הצעיר נורה לאחר שנופף בסכין ברחוב וסיכן את חיי השוטר. מנגד, טוענים בזעם נציגי העדה כי ידם של השוטרים קלה על ההדק כשמדובר באתיופים. השוטרים שהגיעו לשמור על הסדר במקום מתרחקים ממוקד ההפגנה, שמנתה כ-10 אלף מפגינים, ונמנעו מליצור מגע עם המוחים. בעקבות החסימות, מערך התנועה קרס לחלוטין, כאשר עומסים ענקיים נרשמו גם במקומות רחוקים ממוקדי ההפגנה בנתיבי איילון. 
צעדה בנתיבי איילון. צילום: יובל בגנו
סגן ניצב אסי אהרוני ממשטרת ישראל התייחס לאירוע בתוכניתם של בן כספית ואירה אלדד ב-103FM על רקע פקקי הענק.
"מי שלא קופץ שוטר" בהפגנת יוצאי אתיופיה
מה צריך לעשות כדי לחסום צומת ולא להיעצר?

"לתאם מול המשטרה. לעיתים חסימת צירים מאושרת. לא כל דבר מאושר, כל מקרה לגופו. תמיד בחנו את הדברים ותמיד נתנו תשובה מנומקת. זכות המחאה היא זכות לגיטימית ואנחנו כאן כדי לאפשר אותה. במקרה הספציפי הזה אני יכול לפרגן למארגני המחאה שגם הצליחו לפנות את כולם מהכביש בעת הצורך".

אנו מקבלים המון מסרונים זועמים על פקקי התנועה והכאוס המוחלט.
"לא הייתי לוקח את זה למקום של כאוס. אנחנו ערוכים עם הרבה מאוד שוטרים כדי לצמצם פגיעה בשגרה. הוצאנו הודעות מקדימות ומדברים על המחאה כבר לפני מספר ימים, פורסמו מספר הצירים שנחסמו. אנחנו כאן כדי לשחרר את הצירים, גם את אלו שנתקעו באיילון".

שחר מולה, ממארגני המחאה התייחס לדברים ואמר: "עצוב לי לשמוע שאומרים שיש כאן כאוס. הייתה אולי זליגה של חבר'ה שהחליטו לרדת לכביש אך המשטרה עשתה נכון כדי לצמצם כמה שיותר נזקים ואלימות. מדובר כאן בחיי אדם, הגיעו אנשים מאוד טעונים ורצו לפרוק ולהוציא את הכאב. זה לא כאוס, אנחנו מצליחים להשתלט על האירוע הזה וצריך לתת לאנשים למחות. אנחנו מרגישים שיש לנו בעיית תופעת אלימות משטרתית. אנחנו ממשיכים לקבל את התחושה שאנחנו לא חלק מהחברה הישראלית".


אנחנו בעד המחאה, חושבים שהיא אותנטית אך היא הייתה יכולה להיות באותו אפקט בכיכר רבין.
"אני מצטער על כל אלו שנתקעו בכבישים. פנינו לאנשים שהיו בצמתים וביקשנו לקבל זאת בהבנה אך חשוב לנו שידעו ששגרת החיים של יהודי אתיופיה במדינה שלהם זה אלימות ואנחנו דורשים סבלנות. עד שממשלת ישראל תקבל החלטות וידאגו שיהיה לנו שקט אנחנו נצא ונמחה. אנחנו גורמים כעת לאי נוחות כפי שחיינו לא נוחים. בינתיים צירים כבר נפתחו אך אנחנו לא לקראת סיום בקרוב. הרצון שלנו שאנשים יצטרפו אלינו, מגיעים לכאן המונים שהם לא מתוך הקהילה שמצטרפים אלינו למאבק. יאמר לזכותה של המשטרה שהיא עושה בהפגנה עבודה מצוינת".