ירידה בכמות ההרוגים בתאונות הדרכים: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (חמישי) את נתוני ההרוגים בתאונות הדרכים לשנת 2018, במהלכה נרשמה ירידה משמעותית במספר ההרוגים. 316 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2018, ירידה של כ-13.2 אחוז במספר ההרוגים לעומת השנה שלפני כן, בה מצאו את מותם בתאונות 365 בני אדם - ממוצע של הרוג בכל יום. 

עוד עולה מהנתונים, כי הירידה בתאונות עם נפגעים הייתה בכל סוגי תאונות הדרכים. ב-2018 נרשמו 287 תאונות קטלניות (עם הרוגים), ירידה של כ-11 אחוז. במהלך השנה אירעו 1,710 תאונות קשות (עם פצוע קשה), ירידה של כ-12 אחוז. אשתקד נפצעו 1962 בני אדם באורח קשה בתאונות הדרכים. 
 

בלמ"ס ציינו עוד, כי סך כל התאונות עם נפגעים ירד בכ-9 אחוז, וסך כל הנפגעים בתאונות ירד בשיעור דומה. בשנת 2018 נרשמו בישראל 12,167 תאונות דרכים עם נפגעים - ירידה של 8.8 אחוז בהשוואה לשנה שלפני כן. במהלך 2018 נפגעו בתאונות הדרכים 22,349 בני אדם, מהם כאמור 316 הרוגים ו-1962 פצועים קשה (ירידה של 11.9 אחוז בהשוואה ל-2014). עוד עולה מהנתונים, כי אשתקד 10,170 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים באורח קל - ירידה של 8.2 אחוז לעומת השנה שלפני כן. 
מפילוח האזורים עולה כי חלה עלייה בתאונות הקטלניות באזור יו"ש, בו אירעו 32 תאונות קטלניות לעומת 28 תאונות קטלניות בשנה לפני כן (עלייה של 14.3 אחוז). 
לעומת זאת, בתאונות דרכים קשות ביו"ש, חלה ירידה חדה של 49.1 אחוז ובסך הכל נרשמו 57 תאונות עם נפגעים באורח קשה. גם במספר התאונות עם נפגעים באורח קל נרשמה ירידה של כ-29.9 אחוז כאשר נרשמו במהלך השנה כולה 347 תאונות באזור. ביו"ש נהרגו 40 בני אדם ב-2018 בתאונות קטלניות, לעומת 43 הרוגים בשנה שלפני כן (ירידה של 7 אחוז).  

יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים ח"כ יעקב אשר ברך על המגמה שעלתה מהנתונים שנחשפו ואמר כי "הודות לישיבות הרבות שהתקיימו בוועדת הכלכלה בראשותו של ח"כ איתן כבל והדיונים הרבים שנעשו בועדת המשנה לבטיחות בדרכים, נוצרו שיתופי פעולה מבורכים של נציגי המשרד לביטחון פנים ומשרדי האוצר, התחבורה והחינוך, יחד עם נציגים של חברת 'נתיבי ישראל', הצוות המקצועי במשטרת ישראל בהכוונת מפקד משטרת התנועה היוצא ניצב ירון ידיד והגורמים המקצועיים ברשויות המקומיות שהובילו להחלטות חשובות ותקנות שנקבעו בחוק". לדבריו, ההחלטות והתקנות הגבירו את בטיחות הנהגים והולכי הרגל ובעקבות כך אנו עדים לתוצאה מבורכת של צמצום משמעותי במספר התאונות הקשות והנפגעים בגוף או בנפש ברחבי הערים ומחוצה להן.
 
"עם זאת, למרות ההחלטות שהתקבלו להגברת המודעות והאכיפה, הגדלת מספר ניידות התנועה ונוכחות השוטרים בצמתים, הדרך להגיע לפתרון מלא של הבעיה עוד ארוך", הוסיף, "יש עוד הרבה מה לשפר ולעשות להחזרת השקט והביטחון בכבישים כמו המאבק למיגור התאונות הקשות בהן מעורבים רכבים כבדים, משאיות ואופניים".