במסגרת הכוונה לגייס מבעלי קרקעות ונכסים במרכז העיר 220 מיליון לטובת שדרוג המרכז וקידום תוכנית התחדשות עירונית, נערכת העירייה יחד עם רשות ההגירה, למבצע אכיפה מאסיבי כנגד עובדים זרים ללא רישיון שנכנסו לעיר, למרות הגבלה של משרד הפנים. כך סוכם בפגישה שקיימו בשני האחרון ראש העירייה רמי גרינברג ומנהל אכיפה וזרים ברשות ההגירה יוסי אדלשטיין.

ראש העירייה החליט לכנס את כל בעלי הקרקעות והנכסים שבתחום הגבולות של מרכז העיר עובר לאזור התחנה המרכזית וסביבתה. מדובר בקטע הרחובות ההסתדרות , מונטיפיורי, רוטשילד עד אזור גיסין, המכבים, בר כוכבא ושטמפפר לרבות כל מרכז העיר המוכר, ולהציע להם לנצל ולממש את הזכויות המאושרות בקרקעות שלהם ובכך לשלם היטלי השבחה, אגרות פיתוח ובנייה וכן ליצור מנגנונים שיכניסו באופן שוטף ארנונה גבוהה לעירייה במסגרת משרדים, תעשיה קלה ומסחר.
עוד קודם הסביר גרינברג למנהל האכיפה והעובדים הזרים ברשות ההגירה כי מרכז העיר בשנים האחרונות איבד מכוחו והפך שומם ולעיתים רבות אף מסוכן עבור תושבי העיר בשל ריבוי עובדים זרים, חלקם הלא מבוטל שיכורים שהשתלטו על המרכז. ראש העיר תיאר את בעיית המסתננים במרכז העיר ובאזורי התעשייה, למרות ההגבלה שהוציא משרד הפנים לכניסת עובדים זרים לעיר פתח תקוה.

"אנשים ממש מפחדים להסתובב במרכז העיר, ליבה של העיר הופך בשעות הערב והלילה לשומם בגלל הפחד מפני זרים שיכורים, שחלקם הופכים לאלימים. נוצרה כאן אוכלוסיית זרים שעורכת במתחמים שלהם אירועים המוניים, כמו חתונות, גם בשבתות ובאין מפריע. חלק מהתושבים במרכז העיר עוזבים למקומות אחרים, המצב הזה לא יכול להימשך", אמר גרינברג.

עוד הוסיף כי "חתמתי על צווי סגירה ל-20 עסקים לא חוקיים, אנחנו רושמים דוחות לכל בעלי העסקים המעסיקים עובדים ללא היתר ובתוכם, מסעדות, מספרות, מכבסות וכו, אבל אני צריך את מעורבותכם בהוצאת זרים שממשיכים להיכנס לעיר למרות ההגבלה שהוציא משרד הפנים. בעבר נעשתה פעילות עם יחידת עוז, אבל צריך פעילות עקבית, תכנית עבודה של ממש, אני רואה בכך דחיפות עליונה".
אדלשטיין ציין כי בארץ קיימים 35 אלף מסתננים. "נוצרה סיטואציה לא פשוטה מאז סגירת מתקן חולות, היכולות שלנו כיום מאוד מוגבלות", אמר, "כשמתקן חולות פעל עד חודש מרץ 2018, היה פשוט יותר לפעול, עם סגירת המתקן, סמכויות האכיפה בוטלו וכך גם אמצעי הסנקציה לעובדים זרים ולכן אין כיום אפשרות להגביל את תנועתם".
השניים סיכמו כי בימים הקרובים תיערך עבודת הכנה לקראת מבצע אכיפה נגד עובדים זרים המצויים בעיר ללא אישור. בינתיים פנה ראש העירייה לתושבי העיר והזמין אותם לדווח למוקד העירוני  106 על הימצאותם של עובדים זרים בסביבת מגוריהם ולאחר גיבוש תשתית מודיעינית, העירייה ורשות ההגירה יפעלו יחדיו להוצאתם אל מחוץ לעיר.
בעירייה ניתנה הנחייה למנהל ההנדסה, לאגף הפיקוח על הבנייה, לאגף הנכסים ולאגף רישוי עסקים, לתת עדיפות עליונה בטיפול בבעיית המסתננים והעובדים הזרים.