דבריו של ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, על אוכלוסיית מבקשי המקלט הנמצאים במרכז העיר, עוררו זעם בקרב ארגוני זכויות האדם, שמא הוא מדבר מתוך גזענות כלפי אוכלוסיית הפליטים. גרינברג לא נשאר חייב והשיב בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM: "חבל לבצע דמגוגיה זולה. אנחנו ניישם את החוק בנחישות וברגישות למען שגשוג ופריחה של העיר".



"כיום במרכז העיר יש כמה נקודות קשות כתוצאה מההזנחה של השנים האחרונות. אנחנו רוצים לעשות התחדשות עירונית וחלק מהתהליך הוא לטפל בסוגיית העובדים הזרים" הסביר גרינברג, "לעובדים הוותיקים נוצרה תחושה של פחד ומחסור בחיי קהילה מסודרים ואנחנו פועלים לשנות את זה. לכן פנינו לאזרחים שמעסיקים בצורה לא חוקית עובר זר להפנות את תשומת הלב למוקד 106 בנושא".



מנגד, נציגת מוקד הפליטים ומהגרים, סיגל רוזן הגיבה לדבריו: "אני פעילת זכויות אדם בעשרים השנים האחרונות והתקוממתי מהקריאה של ראש העיר. פתח תקווה עוד מתקופת ראש העיר הקודם התעמרה במבקשי המקלט שחיים בעיר. ניתקו להם את המים, החשמל וניסו לאלץ אותם להחתים את בעלי הדירות המחולקות בהם הם החיים בתצהיר בניסיון למנוע חלוקת דירות באופן לא חוקי".



רוזן הוסיפה כי "הגענו לשיא חדש, ראש העיר מבקש מהתושבים בעיר להלשין על אנשים בעלי עור שחום שגרים בפתח התקווה ועוד מכנה אותם 'מסתננים'".



ראש עיריית פתח תקווה לא נשאר חייב: "ההגדרה של המסתננים היא של משרד הפנים, כך הם רשומים. בשום מקום לא ציינתי את צבע עורם וחבל לבצע דמגוגיה זולה. אנחנו ניישם את החוק בנחישות וברגישות למען שגשוג ופריחה של העיר. כעת תושבים מפחדים להסתובב בשעות הערב כי מפעילים באזורים עשרות עסקים לא חוקיים בהם נמכר אלכוהול ואז יוצאים אנשים בשיכרות שמטרידים ומפריעים לציבור. אני רוצה שאותה גברת שתוקפת אותי שתחיה פה עם הילדים שלה ואז תטיף לנו מוסר".



"להונות את התושבים ולהציג מצג שווא כאילו ניתן להוציא מהעיר את אותם אנשים שמחזיקים אשראי חוקי זה לא הגון. מדובר באנשים ששוהים בישראל כחוק ועומדים בתור לחדש את האישור שלהם" אמרה רוזן.



כזכור, במסגרת הכוונה לגייס מבעלי קרקעות ונכסים במרכז העיר 220 מיליון לטובת שדרוג המרכז וקידום תוכנית התחדשות עירונית, נערכת עיריית פתח תקווה יחד עם רשות ההגירה, למבצע אכיפה מאסיבי כנגד עובדים זרים ללא רישיון שנכנסו לעיר, למרות הגבלה של משרד הפנים.