החורף קופץ לביקור: לאחר הפוגה קצרה ממזג האוויר החורפי והעלייה בטמפרטורות שהורגשה בימים האחרונים, הלילה (שלישי) צפויים ממטרים מקומיים ברוב האזורים, ומלווים בסופות רעמים יחידות. קיים חשש לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. בצפון הארץ ובהרים יוסיפו לנשב רוחות מזרחיות חזקות, וייתכן אובך.

מחר צפוי להיות מעונן וצפויים ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים יחידות, קיים חשש קל משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. בצפון הארץ ובהרים יוסיפו לנשב רוחות מזרחיות חזקות וייתכן אובך. הטמפרטורות יהיו גבוהות מהרגיל לעונה. בשעות הערב הגשמים יתחזקו.

מראשות הטבע והגנים נמסר כי באזור הנגב עלולים להימשך גשמים משמעותיים לפחות עד הצהריים, וצפויים גשמים גם בסיני, מה שמגביר את החשש לשיטפונות בנגב ובאזור ים המלח. בחמישי החשש עלול להימשך גם בחצי השני של היום.

בנוסף, קיימת אזהרת שיטפונות לכל מרחב הדרום לפיה חל איסור מוחלט להיכנס ברגל וברכב לאפיקי נחלים בזרימה או לחצותם עד לירידה מוחלטת למפלס המים. מומלץ להתעדכן לגבי מסלולי הטיול והאתרים הסגורים טרם היציאה לטיול עם מוקד המידע של רשות הטבע והגנים בטלפון 3639*.

משטרת התנועה נערכת לשיטפון. צילום: דוברות המשטרה
 
גם במשטרה נערכים למזג האוויר החורפי בכוחות מתוגברים בכבישי הארץ ובצירים הראשיים, במטרה לשמור על חייהם וביטחונם של כלל ציבור משתמשי הדרך. מוקד אגף התנועה יפרסם כל העת הודעות לתקשורת על חסימות כבישים בעקבות הגשמים, ומומלץ לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת ולהישמע להנחיות השוטרים. ניתן לצפות לחסימת צירים ברחבי הארץ.

משטרת ישראל קוראת לציבור הנהגים להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה. על הציבור לנהוג במשנה זהירות בקרבת מאגרי מים בהם קיימת סכנת נפילה, היסחפות וטביעה. מומלץ לנהגים להיערך כבר היום עוד בטרם יחל מזג האוויר הגשום להכין את רכבם לנהיגת חורף.