נעמי פולקמן, אמו של חבר הכנסת רועי פולקמן (כולנו) נהרגה היום (שלישי) לאחר שנפגעה ממשאית בטון ברחוב נחלת יצחק בתל אביב. כוחות ההצלה שהגיעו למקום האירוע איתרו אותה עם פגיעה רב מערכתית, ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותה. במשטרה פתחו בחקירת נסיבות התאונה. 



ח"כ פולקמן, ספד הערב לאמו נעמי, ואמר: "אמא העניקה לי בילדותי את הזכות להכיר את ארץ ישראל בזכות עבודתה. היא הייתה סבתא נפלאה לשלושת ילדיי, ואמא למופת. הייתי ילד לא קל והיא השקיעה את כל מה שיכולה הייתה לתת לי כדי שאהיה הבנאדם שאני היום, ועל זה אני חייב לה לנצח. אמא צלצלה אליי בשעה 16:14 דקות, רגע לפני שעזבה את מטה המפלגה, ואמרתי לה שלא תחכה לי כי אני מגיע באיחור לפגישה שהייתה לי - כואב לי שלא הספקתי להיפרד מאמא היום בפעם האחרונה".



נעמי פולקמן עם משה כחלון



מטעם מפלגת כולנו נמסר כי היא "מודיעה בצער רב על מותה של תושבת העיר תל אביב, נעמי (ליב) פולקמן, בת ה-78, אמו של ח"כ רועי פולקמן. נעמי ז"ל, נדרסה למוות בידי רכב פוגע בעת שיצאה ממטה המפלגה שבתל אביב. חברי מפלגת כולנו מביעים את תנחומיהם הכנים והעמוקים לרועי, בנה היחיד, ולכל משפחתו פרטים על מועד הלוויה ומיקום השבעה יתפרסמו בהמשך".



ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי "בשמי ובשם רעייתי אנו שולחים תנחומים מעומק הלב לח"כ רועי פולקמן ולמשפחתו, על מותה הטראגי של אמו נעמי ז"ל. יחד עם רבים בעם אנו מבקשים לחזק אותם ביגונם ובשעתם הקשה".



נעמי (ליב) פולקמן, נולדה בשנת 1940 בתל אביב, גדלה כבת לאב עובד בניין מבוני העיר, ולאם עקרת בית. היא גדלה בבית עם שני אחים, והייתה בת הזקונים. אחיה, איתן, לשעבר עובד מערכת הביטחון ומנכ״ל חוג ידידי אסף הרופא. ויוסי, אשר נפגע במלחמת ששת הימים, ונפטר מספר שנים לאחר מכן כתוצאה מסיבוך בעקבות הפגיעה.
פולקמן ז"ל עסקה בתחום התיירות, אליו הגיעה דרך עבודה ברשת מלונות 'דן'. הייתה אחראית תיירות נכנסת בחברת התיירות היסתור איזרם, ובין היתר ארגנה פרויקטים רבים, הביאה לארץ קבוצות רבות של מטיילים, והיתה בקשרים עם גופים יהודיים רבים ברחבי העולם. היא הייתה נשואה לאמנון פולקמן שנפטר לפני 21 שנה, ואמו של רועי- היא ניסתה להביא ילדים לעולם במשך שנים רבות, ולאחר 8 ניסיונות הצליחה להביא לעולם בן יחיד.
בנוסף, היא התנדבה במהלך הפנסיה למשך תקופה בארגון 'עלם' והתגוררה במשען תל אביב. עד יומה האחרון עסקה בהתנדבות, וגם בפנסיה התנדבה במגוון מקומות. היום, לפני מותה בתאונה הטראגית, התנדבה במטה הבחירות של כולנו.


חובשי מד"א יששכר וייס ונתי ימין, שהגיעו למקום על אופנועי מד"א, סיפרו: "על הכביש בפינת הרחובות בסמוך לגלגלי המשאית שכבה אישה כבת 80 מחוסרת הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד. ביצענו בה בדיקות רפואיות ראשוניות, אבל היא הייתה ללא דופק וללא נשימה ובסיוע רופאה שהזדמנה למקום נקבע מותה".

בצלאל סבג, חובש באיחוד הצלה, הוסיף: "כשהגעתי למקום יחד עם חובשים נוספים, נתקלנו בהולכת הרגל שסבלה מפגיעה רב מערכתית כתוצאה מפגיעת משאית. התחלנו בפעולות החייאה עד להגעת רופאה שהזדמנה למקום ולמרבה הצער היא נאלצה לקבוע את מותה בזירת התאונה".