ראש עיריית הרצליה לשעבר, אלי לנדאו, הלך הבוקר (רביעי) לעולמו בגיל 79. לנדאו, שהיה לוחם וקצין בחטיבת הצנחנים ומראשוני הצנחנים שנכנסו לעיר העתיקה בירושלים במלחמת ששת הימים, עבר כברת דרך ארוכה בקריירה הציבורית שלו.



לאחר שהיה הכתב הצבאי של "מעריב", הוא פנה לפעילות פוליטית ונחשב לאחד ממקורביו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל. בשנת 83' חולל לנדאו מהפך בבחירות בהרצליה ונבחר לראשות העירייה, תפקיד בו הוא כיהן עד לשנת 98'.



במהלך כהונתו הוקמה המרינה בהרצליה ואזור התעשייה במערב העיר עבר שינוי מהותי, כאשר הפך למוקד הי-טק. לנדאו כיהן עוד, בין היתר, כיו"ר מרכז השלטון המקומי ויו"ר חברת החשמל.



מעיריית הרצליה נמסר כי לנדאו היה "אדם בעל חזון ואיש רב פעלים שתרם רבות לקידומה ופיתוחה של הרצליה . ראש עיריית הרצליה, משה פדלון הביע צערו ומסר "עשייתו למען העיר של אלי לנדאו ז"ל טבועה וניכרת בכל פינה בה. חזונו וערכיו מהווים עבורי השראה גם במפעלינו כיום. אני מבטיח כי פועלו של האיש היקר הזה יונצח על ידי עירו בדרך ראויה".



אלי לנדאו ואריאל שרון. צילום: משה מילנר, לע"מ
אלי לנדאו ואריאל שרון. צילום: משה מילנר, לע"מ



מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא אמר: "בנימה אישית, אני מביע צער עמוק. כמו שעבד לצידו שנים רבות, אהבתי אותו והייתה לי הערכה גדולה על כל שעשה למען העיר ולמען תושביה - ובעיקר למען החלשים שבהם".