עיר עם הפסקה: שביתת עובדי עיריית חיפה נמשכת היום (חמישי), זאת על רקע על רקע סכסוך ממושך בין הוועד לבין ראש העירייה, עינת קליש-רותם, עקב שורת נושאים, ובהם פיטוריהם של 24 עובדי תברואה זמניים של העירייה ללא הודעה מוקדמת. בעקבות כך, לא ייפתחו גנים הילדים, מלבד אלו של החינוך המיוחד, בעוד שבתי הספר היסודיים והתיכוניים יפעלו כרגיל, כמו גם גן החיות והמוזיאונים. כמו כן, לא ייעשה פינוי אשפה. 



בהודעה שנשלחה לעובדים היום נכתב: "עובד/ת יקר/ה ראשית ברצוני להודות לך באופן אישי על הירתמותך לשביתה אתמול.  לאור התנהלות הנהלת העירייה אנו נאלצים להמשיך את השבתת העירייה היום יום חמישי 7/2/19 החל מהשעה 6:00 לא כולל את עובדי החינוך המיוחד  ובית חולים בני ציון עד להודעה חדשה. תמיכתכם הכרחית לשמירה על מקום עבודתנו. כוחנו ועוצמתנו באחדותנו".


 


אתמול סיפר הכתב אלי לוי בתכנית קפאין ב-104.5 על המצב: "בשבועיים האחרונים ראינו את כדור השלג הזה מתגלגל. מדובר בסכסוך מר בין ראש העיר הנכנסת לעובדים. האחרונים דורשים לקלוט 24 עובדים חדשים למחלקת התברואה, בעוד שקליש ביקשה לבחון זאת". 

לדבריו, "אתמול הגענו לרחוב גוט לוין בחיפה, שבו מתגוררת קליש, וראינו תמונה מחרידה. השכונה, שנמצאת בין נווה שאנן לגרנד קניון, נקייה ומצוחצחת לחלוטין חוץ משישה פחי אשפה, שנמצאים מתחת לבניין שבו מתגוררת ראש העירייה. כל הגזם והאשפה מסביב לביתה. זה סוג של נקמה".