תיעוד מפחיד: נהג קלנועית מבוגר פרץ היום (חמישי) לשטח מפגש הדרך במסילה בקרית מוצקין בניגוד לחוק. במזל, נהג הרכבת הספיק לבצע בלימת חירום ועצר את הרכבת כ-10 מטרים מהקלנועית.
שטח המסילה הנמצא במפגש הדרך הסמוך לתחנה מיועד להולכי רגל, לכן הפריצה התרחשה בניגוד לחוק. זאת, למרות שהופעלו אורות האזהרה והפעמונים, והמחסום החל לרדת. 
הקלנועית שעלתה על הפסים. צילום: מוקד הבטיחות של רכבת ישראל

נהג הרכבת אלי בן סימון, אשר נסע מכיוון כרמיאל לחיפה במהירות של 100 קמ"ש, זיהה את הקלנועית ממרחק של 100 מטרים, ומיד החל בבלימת חירום והפעיל את צופר הרכבת. בדרך נס, הרכבת נעצרה כ-10 מטרים בלבד מהקלנועית. במקביל דיווח הנהג בכל רשתות הקשר לחירום לפיקוד הרכבתי הארצי על האירוע, ובכך הציל נהג הרכבת את נהג הקלנועית ממוות בטוח.בשל האירוע התעכבה הרכבת מספר דקות, ונרשמו שיבושים קלים בתנועת הרכבות באיזור: "מדובר על התגשמות הסיוט של כל נהגי הרכבת", מספר נהג הרכבת אלי בן סימון, נהג ותיק הנוהג כ-30 שנים, "האירוע כולו ארך שניות ספורות אך הרגיש כמו נצח. כל הדם ירד לי לרגליים. אני שמח שהצלחתי לבלום בזמן וחייו של נהג הקלנועית ניצלו. אני מנצל את ההזדמנות יקורא לכל משתמשי הדרך לא לפרוץ לשטחי מסילה בניגוד לחוק."

נהג הקטר, אלי בן סימון. צילום: דוברות רכבת ישראל

מרכבת ישראל נמסר כי "אנו מזכירים לכלל משתמשי הדרך להיזהר בקרבת פסי הרכבת, ובייחוד בתנאי מזג האוויר החורפי והראות הלקויה".