אורי אנסבכר שנרצחה בירושלים הובאה היום (שישי) למנוחת עולמים בבית העלמין בתקוע, היישוב בו התגוררה. אורי בת ה-19 הייתה בת שירות לאומי ביעלים, מרכז לטיפול בנוער ביער עמק רפאים בירושלים. הוריה של אורי, הרב גדי ונעמה, פרסמו הודעה בה אמרו כי בתם הייתה "נשמה קדושה, מבקשת משמעות, בעלת נפש רגישה לכל אדם וייצור, ורצון אינסופי לתיקון העולם בטוב". 



אביה, הרב גדי, אמר בהלווייתה כי "יש לי כל כך הרבה דברים להגיד. אני רוצה לומר את כל הדברים שיש לי להגיד על אורי. ואני לא יודע מה להגיד לך. שחשבתי עלייך עכשיו, איך עשית כל כך הרבה. ראית חד, ראית צלול, ראית הכל. הפכת את כל הדינים. ניצחת אורי, ניצחת. חיית חיים שלמים. את שלמה. את שלמה".



אמה של אורי, ספדה לה: "את ילדה של מילים, מילים שנותנות, מילים עדינות. ולי עכשיו לא נשארו מילים. האמת - רק תודה. רק להגיד לך תודה. על החיבוקים החמים שלך, ארוכים וחזקים. לפעמים גם הצמדת נשיקה על הלחי, נתת הרבה כוח. תודה על המון רגעים של לב פתוח, של שיתוף והקשבה. על האומנות שלך, שידעת להגיד מה שצריך. להפוך אמירה מורכבת לפשוטה. תודה על הערב האחרון שלך על האדמה הזאת שנתת לי. שאלת אם אוכל לאסוף אותך ואמרת שאת צריכה בית ואמא, ויישבנו שנינו לארוחת ערב, וסיפרת על חוויות מהמסע. קצת בכית וקצת צחקת. והלכת לישון והרגשתי שמחה גדולה על הערב הזה ושיש לי אותך. היית ילדה של אור הבאת כל כך הרבה אור לבית וחיים ושמחה".



"לא תספיקי להגשים כל כך הרבה חלומות שנפתחו אצלך בזמן האחרון, כל כך הרבה אור עוד יכולת לתת בעולם. אנחנו מחזירים אותך לאדמה הזאת שכל כך אהבת. הבית השני שלך בשנתיים וחצי האחרונות. האמנת בטוב שבאדם, ובא רוע גדול כל כך ולקח אותך. אני מבקשת עכשיו שאת עולה למעלה לעולם שכולו טוב שתתני לנו כוח מלמעלה להאמין בטוב שבאדם, ושנמשיך להאיר פנים ולשמוח. אני אומרת לך שלום, ואני כבר כל כך מתגעגעת אליך".

קרוביה של אנסבכר. צילום: מאיר אליפור/TPS
קרוביה של אנסבכר. צילום: מאיר אליפור/TPS



תמר, אחותה של אורי, נפרדה ממנה מעל קברה, ואמרה: "לא האמנת שבסוף השנה תהיי בת 20, היית כולך אור. עשית רק טוב. כל הזמן ניסיתי לתקן את עצמך וללמוד ולצמוח אני מבטיחה לך אורי שאנסה לחיות בשבילך. אני כל כך אוהבת אותך. סליחה שלפעמים לא אמרתי לך את זה. להתראות אורי".



אחיה נפרד אף הוא: "אני זוכר את השבת שאמרת לי בעיניים נוצצות 'בוא נצא לטיול, אני צריכה להראות לך משהו'. הראית לי שני עמודים ועמדנו ביניהם, ולא הבנתי על מה דיברת. אמרת לי שזה גן עדן והעמודים הם שערי גן עדן. אורי, איזה אחות מדהימה. כל עשב הפך לשמחה, הכל עם חיוך על הפנים. התאהבת בעין יעל בשנייה הראשונה ועזרת לאחרים. עכשיו, רגע לפני שאת עוברת בשערי גן עדן בפעם האחרונה, אני רוצה להגיד שהאור שהפצת בעולם ימשיך להאיר לתמיד".



חברתה של אורי הוסיפה: "אני מנסה. זה משפט שחזרתי עליו בשבועיים האחרונים. מנסה לתקן, לעשות דברים באהבה. רק עכשיו אני מבינה שכבר ידעת. אורי אני רוצה חיבוק גדול. את החיבוק הכל כך מיוחד שלך. החיבוק הפך לכלי מרפא בעוצמה שמאפיינת אותך כל כך. הייתה בך אש שמחממת בעדינות וברגישות אין סופית, ונותנת כל כך הרבה אור. ניסיתי להיות חזקה. אורי, הכל כל כך שביר ואת היית עמוד שדרה. אני מנסה לכתוב. מנסה להיות ראויה לך. לחברות הבונה והמעצימה, לאור הדרך, לכל הדברים שלימדת אותי. הנשמה שלך היא פלא גדול". 
 
המורה שחינכה אותה באולפנה סיפרה כי "אורי הייתה בחורה חכמה וכנה ובעלת פתיחות מחשבתית מקורית ויצירתית. היא הייתה אהובה מאד על הסביבה והייתה בה רגישות לזולת". 

נפרדים מאורי בתקוע. צילום: מאיר אליפור/TPS
נפרדים מאורי בתקוע. צילום: מאיר אליפור/TPS


במערכת הפוליטית ספדו לאורי: "הלב נשבר"


במערכת הפוליטית ספדו גם כן לאורי. נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין  הספיד את אורי אנסבכר ז"ל ואמר כי "אני שולח תנחומיי למשפחת אנסבכר ולבית תקוע כולו על מותה ללא עת של אורי ז״ל. הלב נשבר מול אבדן החיים בשיא לבלובם והכאב גדול מנשוא. עשייתה הנדיבה של אורי למען האחר וטוב ליבה ימשיכו להאיר גם לאחר שאורהּ הגדול כבה". 

יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, צייץ בטוויטר כי "הרצח אמש בירושלים מזעזע את הלב ואת הנפש. ליבי עם הוריה, משפחתה וחבריה של אורי הי"ד. סומך את ידי ומחזק את כוחות הביטחון שיביאו למעצרם של הרוצחים השפלים ולמיצוי הדין עימם. 'ארץ אל תכסי דמם'".

השר אריה דרעי אמר כי "יחד עם כל עם ישראל אני חש זעזוע וכאב גדול מול המעשה הנפשע של רצח הנערה אורי אנסבכר ז״ל. אורי, כשמה כן היא, היתה מאירה לכולם במעשי חסד ואכפתיות. שולח תנחומים כנים למשפחת אנסבכר ולישוב תקוע כולו. יהי זכרה ברוך".
 
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צייץ: "הזדעזעתי לשמוע על הרצח הנפשע של  אורי נערה צעירה בת שירות לאומי, מהישוב תקוע. אני שולח את תנחומיי למשפחת אנסבכר באבלם הכבד ומקווה כי הרוצח או הרוצחים יתפסו במהרה וימצא עמם מלוא חומרת הדין. יהי זכרה ברוך". יו"ר מפלגת חוסן לישראל, בני גנץ, הוסיף: "עם ישראל כולו מאוחד בזעזוע על הרצח הנתעב של אורי אנסבכר ז"ל. ליבי עם משפחת אנסבכר ותושבי תקוע. אני סומך על כוחות הביטחון שיביאו למעצר מבצע הרצח הנתעב ועל מערכת המשפט שתמצה איתו את הדין".

יושב ראש מפלגת העבודה אבי גבאי התייחס גם הוא לרצח הצעירה ואמר: "‏עצוב על הרצח של אורי אנסבכר, רק בת 19, אתמול בירושלים. הלב נקרע. אנחנו שולחים חיבוק לבני משפחתה ולחבריה ובטוחים שהמשטרה וכוחות הביטחון יעשו כל שביכולתם כדי לאתר את הרוצח". 
 
ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן הגיב ואמר כי "אורי אנסבכר ז"ל, נשמה טהורה, בת תקוע, בת גוש עציון. ילדה תמימה ממשפחה יקרה. בת שירות לאומי שהקדישה את שנותיה הצעירים והיפים  לטיפול בנוער במרכז יעילים, שם יצקה משמעות ותוכן לעולמה. תנחומינו למשפחה, לישוב תקוע ולגוש עציון כולו. אין מילים שיוכלו לנחמם אחרי רצח כה מחריד. אנו פונים אל המשטרה, כוחות הבטחון וכל מקבלי ההחלטות ודורשים למצות את הדין עם אותם רוצחים בני עוולה".

מהיישוב תקוע נמסר כי "הקהילה תקוע אבלה וכואבת את מותה בטרם עת של אורי אנסבכר, תושבת היישוב. אורי, ביתם של נעאה והרב גדי, ואחותם של טל, תמה, דוד ושובה  נולדה בתקוע והתחנכה בבית הספר אח"י בישוב ובאולפנת ראש צורים בגוש עציון.  אורי התנדבה לשרות לאומי בעין יעל בירושלים".