"אין פה התרסה נגד הדת":  ראש עיריית טבריה, רון קובי, העלה הבוקר (שבת) לחשבון הפייסבוק שלו סרטון המתעד את הנסיעה הראשונה של התחבורה הציבורית החינמית המופעלת החל מהיום בעיר בימי שבת. קובי הכריז בתחילת השבוע כי החל מהשבת הזו תופעל בעיר התחבורה הציבורית, והודיע גם אז וגם היום בסרטון שפרסם, כי "נמאס פה מהכפייה הדתית חרדית. אריה דרעי צריך ללכת הביתה". לכבוד המאורע הגיעו כלי תקשורת ואנשים רבים לצפות בתחבורה הציבורית מופעלת בפעם הראשונה. 



"פעם ראשונה בהיסטוריה, תחבורה ציבורית חינמית בטבריה בשבת", אמר קובי בסרטון, והוסיף: "נגאלים מהכפייה הדתית. נפלה ההגמוניה של אריה דרעי". כזכור, ב-30 באוקטובר 2018 ניצח קובי בבחירות לרשויות המקומיות את ראש עיריית טבריה לשעבר יוסי בן דוד, לאחר שזכה ב- 45.3% מקולות הבוחרים. קובי רץ לבחירות ללא מימון ותמיכה מפלגתיים, והתפרסם בעיקר באמצעות הרשתות החברתיות.



לאורך מסע הבחירות שהוביל לאורך השנים, הביע קובי קו אנטי-חרדי באופן מוצהר, אשר העמיד אותו לא פעם כמוקד להסתה ופעולות אלימות מצד מתנגדיו. בראיון לגלי צה"ל אמר לאחר שנבחר כי הוא "רוצה שהחרדים ימשיכו להתפתח - מחוץ לטבריה", וכי "כיום החרדים בטבריה הם 22%, אסור שיגיעו ל-30%".



בתחילת השבוע אמר קובי בראיון ל-103FM כי "טבריה היא עיר מיוחדת, עיר של מסורת ותיירות, יש בה סטטוס קוו, ואנחנו נשמר אותו. העיר תהיה פתוחה, באים עכשיו 20 ו-30 אלף איש כל סופ"ש. אנשים שלא הגיעו קודם. העיר הייתה שממה ושיממון".



"אנחנו לא לוקחים את האוטובוס בשכונות, לא מסתובבים ומפריעים", הוסיף. "תשמח בשמחת העניים והנוער שאין להם מכונית ורישיון, ויש אנשים שדואגים להם. לא כמו אריה דרעי המושחת מש"ס, שרק רוצה קולות של אנשים. ש"ס גרמה לטבריה להירדם 5-6 שנים, הם ייבשו פה את התושבים, שלא באו לכאן. יש 20 אחוז חרדים, 80 אחוז חילוניים מסורתיים. הבת של הרב עובדיה יוסף הצהירה בעצמה שאחד הדברים שהיא רצה איתם זה לתת לבליינים לצאת לבלות בשבת".