"כואב הלב על הילד הזה. חבל כל כך, אבל הכתובת הייתה על הקיר. המערכות התעלמו מסימנים מקדימים", כך אמר אתמול אילן יהודה, שאשתו לשעבר אולגה בוריסוב, הטביעה למוות את בנם בן הארבע, לאחר שסבלה במשך שנים מבעיות פסיכיאטריות. יהודה נסער מהדמיון המצמרר למקרה שאירע שלשום באילת. "זה לא נגמר. המקרים האלה חוזרים על עצמם", אמר ל"מעריב". "זה מציף כל פעם מחדש. כואב לי על הילדים המסכנים האלה, שמשלמים את המחיר".
 
יהודה איבד את בנו אלון שטבע למוות באוגוסט 2008. באחד הלילות לקחה בוריסוב את בנה שישן בזרועותיה, לחוף הים בבת ים. היא צעדה איתו במים וכשהגיעה לעומק השליכה אותו ויצאה מן המים. הוא טבע תוך זמן קצר. תחילה הואשמה האם ברצח, אך במהלך המשפט התברר כי בוריסוב סבלה מדיכאון ומצבה הנפשי היה קשה מאד בזמן האירוע. עקב כך  חתמה עמה הפרקליטות על הסדר טיעון ולפיו הודתה בוריסוב בהריגה. היא ריצתה שמונה שנות מאסר. חודשים אחדים לאחר השחרור שמה קץ לחייה.
 
גם היום, יותר מעשור מאז הרצח, יהודה זועק את זעקתו, זעקת בני משפחותיהם של אמהות הסובלות ממצוקה נפשית קיצונית. "בלי להכיר לעומק את פרטי המקרה באילת, אני יכול לומר בוודאות שאף אמא לא רוצה לעשות דבר כזה מפלצתי לבן שלה", אומר האב השכול, שתמך באשתו לאורך כל הדרך. "משהו קרה. זה לא סתם. אולי היא הייתה בדיכאון. לא יכול להיות שאמא קמה יום אחד ומחליטה לבצע מעשה כזה. זה משהו שהתבשל אצלה הרבה זמן. ובטוח שהיו לכך סימנים מקדימים. הסביבה הקרובה רואה את זה. בטוח בגן הצוות ראה שהאמא שבאה לקחת את הילד שלה עצובה בצורה קיצונית, נמצאת במצוקה". 
 

יהודה מפנה אצבע מאשימה כלפי מערכת הבריאות. "במקרה של אולגה, במאה אחוז הייתה כאן רשלנות", הוא אומר נחרצות. "היו סימנים. כל מי שטיפל בה ראה את זה. רופאים קבעו שהיא מסוכנת לילד. הפסיכיאטרית במרכז בריאות הנפש לא התייחסה לזה. שחררה אותה ללא טיפול.ללא תרופות. דיכאון לא עובר לבד. צריך לטפל בו. יותר מעורבות. הזמנה למעקב.ביקורי בית, תרופות. כמו בהתקף לב, אם האדם לא יטופל, הוא ימות. גם במקרה של דיכאון, אם האם לא תטופל, מישהו ימות - או היא, או הילד. ומשפחה שלמה תיהרס לחלוטין".

זירת האסון באילת. מעצר האם הוארך. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

 
הוארך מעצר האם

בתום דיון שהתקיים בדלתיים סגורות החליט בית משפט השלום באילת להאריך בחמישה ימים את מעצרה של האם החשודה בהטבעת בנה הפעוט בן השלוש ותשעה חודשים. בית המשפט הורה לשלוח את החשודה להסתכלות בבית חולים פסיכיאטרי בבאר שבע, ורק לאחר מכן לשוב ולדון בבית המשפט במעצרה. 
בשעות הבוקר נקבע מותו של הילד שעל פי החשד הוטבע באמבטיה בעיר, כך נמסר בהודעה מבית החולים סורוקה בבאר שבע. 
 
בבקשה להארכת המעצר ייחסה המשטרה לחשודה עבירה של רצח קטין בן משפחה. על עדותה של החשודה ועל פרטי זהותה הטיל בית המשפט צו איסור פרסום. חקירת המשטרה נמשכת.
 
ד"ר עימאד אלעמור, רופא ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, הסביר: "הפעוט הגיע במצב אנוש כשהוא מונשם. במהלך הלילה נעשו מאמצים להצילו, אך חרף המאמצים הרבים ופעולות החייאה ממושכות נאלצנו לקבוע הבוקר את מותו. אנו משתתפים בצער המשפחה".