עשרים וחמש שנה אחרי רצח ורדית בקרקנוט הגיעה המשטרה להתפתחות בתיק הרצח בעקבות התפתחויות בתחום הטכנולוגי וממצאים פורנזיים, שהובילו אף למעצרו של החשוד ולרי סאקוביץ'. קצין חקירות מפלג תשאול ימ"ר ירושלים, משה לוי-תן, התראיין בתכנית הקבינט ב-103FM ודיווח כי כעת החקירה נמצאת במקום טוב: "לאור ההתפתחות הטכנולוגית בתחום הגענו לאן שהגענו". 



"אהיה זהיר בדבריי" אמר לוי-תן בתחילת דבריו, "יש צו איסור פרסום על חלק מפרטי החקירה. מדובר בהצטלבות של כמה אלמנטים יחד שהובילו למעצרו של החשוד". עוד סיפר לוי-תן כי מי שהצליח להביא את הזיהוי הם מספר גורמים: "זו עבודה משותפת של גורמים ממשטרת ישראל וגורמי המכון לרפואה משפטית שסייעו להגיע לחשוד. אנחנו עדיין בשלבי החקירה ולא בשלב כתב האישום אך מעריכים שאנחנו בכיוון טוב".



יואב לימור:
"לפי הכותרות זה נראה כמו תיק סגור".


משה לוי-תן: "אנחנו עדיין בשלבי חקירה".


אלון בן דוד: "איך זה עובד? אתה נכנסת לתפקיד בימ"ר ירושלים, שוכבים שם תיקים עוד הרבה מלפני שהתגייסת למשטרה. מי מחליט לעבוד על תיק כזה או אחר?"


רוני דניאל: "יש אירועים פליליים שלא עוזבים אותם ומפעם לפעם מקימים צוות חדש כדי שיבחן הכל מההתחלה?". 


משה לוי-תן: "נכון, הצוות האחרון בתיק הזה הוקם מלפני חצי שנה. המטרה היא חשיבה מחודשת ובדיקה של כיוונים אחרים".


אלון בן דוד: "לפני כמה שנים עשיתי כתבה עם הקצינות המבריקות שיש במטה הארצי ועל הקיר ראיתי שתלויות תמונות של לא מעט נרצחות ושל מקרים שלא פוענחו. גם התמונה של ורדית הייתה תלויה. כל דגימת DNA שנכנסת למשטרה עוברת הצלבה מול ממצאים פורנזיים בזירות ישנות על מנת לראות אם נמצאת הצלבה".


רוני דניאל: "על פי הפרסומים נדמה לי שיש כאן עוד משהו מעבר לשגרת סריקת ה-DNA".


משה לוי-תן: "אני חייב להיות זהיר בדבריי. מדובר בהצטלבות של כמה גורמים".


אלון בן דוד: "נעזור לך כי הדברים כבר פורסמו, מדובר על מוצא שהתחבר לסוג רכב שהיה רלוונטי לימי הרצח".


משה לוי-תן: "אני לא יכול לאשר את הדברים שאמרת. לאור ההתפתחות הטכנולוגית בתחום הגענו לאן שהגענו".


רוני דניאל: "יש עוד מספר אירועים שלא פוענחו, גם בהם אתם מרגישים שאתם לקראת אפשרות של פריצת דרך?". 


משה לוי-תן: "האירוע המדובר הוא משנת 93'. במרוצת השנים משטרת ישראל השתמשה בכל האמצעים שעמדו לרשותה לפענח את התיק. אני מאמין שכך גם קורה בתיקים אחרים".