אמש פורסמו הערכות המודיעין לשנה הקרובה, מהן עולה כי ישנה סבירות הולכת וגוברת לעימות מול ארגון חמאס ברצועת עזה וכי תהיה הזדמנות היסטורית להגביר את הלחץ על המשטר האיראני, דבר שעורר עניין רב בתקשורת ובציבור. חברי תכנית הקבינט, רוני דניאל, אלון בן דוד ויואב לימור, פתחו הבוקר (חמישי) את תכניתם ב-103FM בדיון על הערכות של המודיעין ומשמעותן: "הערכות מאד שמרניות ורחבות, לא נועזות בשום צורה". 



רוני דניאל: "אני שומע כל מיני אנשים שמדברים על הערכת המודיעין. מודיעין זה לא כלב נחייה לעיוור אלא כלב התראה ואזהרה. הערכת המודיעין היא מן מפת דרכים מול היחידות, ראו מה אנחנו מעריכים שצפוי ותתנהגו בהתאם. לא צריך להתחיל לנגוס בהם ולומר שהערכות מתרחשות או לא".



אלון בן דוד: "היינו יחד בהצגה השבוע של הנושא הזה והערכות היו מאוד שמרניות ורחבות, לא נועזות בשום צורה. חיזבאללה יגיב לאחת התקיפות של ישראל או שלא, או שחמאס ילך לעימות ואולי לא. את זה גם הילדות שלי יודעות".



יואב לימור: "בתחילת 2018 אמרו שהסבירות להסלמה בעזה היא נמוכה, הם די פספסו בעניין הזה בסופו של דבר ועדיין, שמעון פרס אמר שמודיעין זה כמו סקרים - להריח אך לא להתבשם".



רוני דניאל: "בגדול הרמטכ"ל העביר תקציב מיוחד לכל מיני יחידות קצה כדי להכין אותם טוב יותר. על בסיס מה הוא עושה את זה?"



אלון בן דוד: "אם כבר פתחת, לא אמרו כבר ארבע שנים שדואגים ליבשה? פתאום צריך לקנות להם נ"ט ונשק? פתאום עושים תוכנית חירום".



יואב לימור: "ראיתם את הפרסום של השב"כ אתמול בצהריים על כל החוליות שנבלמות, בשנייה זה יכול להתהפך לצוק איתן 2 בעזה".



רוני דניאל: "כל ירי של רקטה לשטח ישראל, אם נכנסת לתוך בית יכולה להוביל אותנו למציאות אחרת".



יואב לימור: "בינתיים יש כאן מערכת בחירות וכולם מדברים על איראן במקום בריאות, חינוך וכולי".



אלון בן דוד: "יאיר לפיד פרסם סרטון על כך שברמב"ם פתחו אלונקות כי פשוט אין איפה להשכיב את החולים. וזה לא במצב של מלחמה".



יואב לימור: "באמת מתי בפעם האחרונה ביקר ראש הממשלה חולים שהם לא פצועי צה"ל לאחר מבצע. הוא גם שר הבריאות. יעקב ליצמן אגב בריאיון ל'כלכליסט' נתן את הכותרת הכי מדהימה שראיתי לאחרונה, שהבעיות במערכת הבריאות בגדול הן בגלל שאנשים חיים יותר מידי. במילה אחת - תמותו ולא יהיו בעיות למערכת הבריאות. גאוני".



רוני דניאל (בהומור): "במילה אחת – תן דוגמא אישית. אני בעד דוגמא אישית".