חוק קיזוז שכר המחבלים הופעל אמש על ידי הקבינט, לאחר שעבר בכנסת בחודש יולי האחרון, ועורר באופן טבעי סערה בצד הפלסטיני. כדורא פארס, יו"ר מועדון האסיר הפלסטיני אמר בכאן רשת ב': "זה לא קיזוז, זאת גזירה לשמה. זאת גניבה לאור יום, לכן זה צעד שרק יכול לגרום לעוד צרות. אנחנו בפלסטין חיים במצוקה כלכלית עמוקה, אז רוצים להעמיק אותה, בנוסף לכיבוש. חושבים שהעם הפלסטיני יקבל את זה ויישאר רגוע".
לא כדאי להעביר את הכסף הזה למשפחות ונזקקים?
"אם נסכים לתת רק לנזקקים, אז משפחתו של בן אדם שנמצא בכלא שנים ארוכות, אז בעצם ההחלטה הזאת הם מבקשים להרעיב את הפלסטינים שחפים מפשע, שיהיו חלק מהעונשים הקולקטיביים. אנחנו היינו חוד חנית להקמת המנגנון הזה. נלחמנו תקופה ארוכה, כדי שנדאג למשפחות האסירים, הנכים, שכולם הם תוצאה מהכיבוש, או מצה"ל או מהמתנחלים".

הכספים ימשיכו לעבור למחבלים עכשיו?
"כשגנבו מהכסף שלנו, זאת גניבה מהעם הפלסטיני, לא רק מהמשפחות. במסגרת הימים הבאים נלמד את העניין ותתקבלנה כמה החלטות וצעדים, ואז אולי יבין מר נתניהו שהוא עשה טעות, והוא יודע שהוא עשה טעות. סגרו עליו חברי כנסת שלא מבינים לעומק את העניין. בסופו של דבר הם יבינו שזה רק יגרום לתסיסה והעמקת המצב הקשה, שיהיה עוני ורעב. כולם סובלים, כולל רופאים, אנשי ביטחון, מורים, כולם לא יקבלו משכורת. אבו מאזן איים שהוא לא ייקח עוד שקל מישראל, וזה לא רק זה. יכול להיות שהמסחר עם הגדה ועזה יופסק, ואז אנשים ייצאו לרחובות".
עוד אמר פארס כי: "יש את הנרטיב שלנו ואת הנרטיב שלכם. אם סופרים אנשים שנרצחו, אז אצלנו גם שרפו אנשים. הילדים של האסיר, אשתו, אמו, אביו, אלה האנשים שאנחנו נדאג להם. העונשים הקולקטיביים שלכם לא מעניינים אותנו, אנחנו לא עובדים אצלכם, אנחנו עושים מה שאנחנו רוצים".
"אני לא אדבר ספציפית על הבחור שרצח את אורי אנסבכר ז"ל, עדיין לא החלטנו. צריך לדעת מה קרה שם" אמר על רצח הנערה במזרח ירושלים בחודש האחרון, "אתה ואני צריכים לזכור שאנחנו במסגרת מאבק אלים ועקוב מדם. כואב לי הלב שזה ככה, לכן לא בוחרים עניין ספציפי. לפני שבועיים הרגו אב ל-12 ילדים על ידי כיתת כוננות".
"עד שנדע לפי כתב האישום שלו על מעשיו, ונדע אם הוא נשוי, לא נשוי, אין לו ילדים או יש. לא זורקים ערימת כסף ככה סתם. בינתיים הוא לא מקבל כסף" התייחס פארס לרוצחה של אנסבכר. "אם מישהו מבצע דבר כמו אונס, או גניבה, הוא לא מקבל כסף. אבל אתם מכוונים לעניין קטן בתוך עניין גדול. זה משפיע על הפלסטינים, ואח"כ זה ישפיע עליכם. תפסיקו לדבר על רוצחים כאלה, תתייחסו לרוצחים הגדולים, כמו נתניהו" הוסיף.

"בואו נדבר על גנץ שמתגאה על מספרים שעולים ועולים על כמה אנשים הוא הרג. הוא הרג ילדים ונשים, משפחות שלמות. אצלכם הם גיבורים. אותם גיבורים אומללים, מטיפים לנו מוסר. לפי המוסר שלכם מותר לכם לשרוף את עזה" סיכם פארס.