משפחותיהן של דינה פורת מרשפון וגלילה ביטון מנשר קיבלו היום (ראשון) בעצב רב את הידיעה על מותן של השתיים במהלך התהפכות סירת תיירים בצ'ילה. אביב, בתה של דינה, סיפרה בגל"צ על הרגע הקשה ועל מצבו של אביה, שנפצע במהלך התאונה.

"אבא התקשר אלינו בבוקר", אמרה אביב בגל"צ. "כרגע, לפי מה שהבנו מהצוות הרפואי שם, אמורים להטיס אותו לבית חולים גדול שם. מצבו בינוני, הוא סובל משברים. הצוות הרפואי אמר שאין משהו חיצוני. הוא יודע על אמא". 
לדבריה, "המדריך סיפר לנו, הוא היה לידו בבית החולים. הוא בהשפעה של זריקות, אז היה לו קשה לדבר. זה מפל לא מסוכן בדך כלל. הם לא חשבו שהם עושים משהו מסוכן. כנראה שזו הייתה תקלה. הם תכננו את הטיול הרבה זמן אחרי ששמעו סיפורים מהאזור הזה ממני ומאחותי. אני טיילתי שם לפני שנתיים. זה החלק שאמור להיות הכי יפה, הם כל כך חיכו להגיע לשם. הראיתי להם את כל התמונות. זה טיול מאורגן, זה לא משהו שאתה מצפה שיקרה בטיול כזה. הם היו בשבוע הראשון לטיול". 

אביב ואחותה יגיעו מחר לצ'ילה על מנת להיפגש עם אביהן. "אנחנו עם כל המשפחה מהבוקר, מהרגע שקיבלנו את הטלפון הראשון מאבא. נטוס בהמשך היום לצ'ילה כדי לראות מה המצב עם אבא וכדי לדאוג לכל הסידורים. אנחנו צריכים להיות חזקים, צריך להיות שם בשביל אבא", הסבירה אביב.

"קשה לעכל את הבשורה האיומה הזו"

יוסי ביטון, אחיו של מוטי ביטון, בעלה של גלילה ז"ל, סיפר בכאן ב': "הבוקר בשעה 7:15 קיבלתי טלפון ממוטי ולא הספקתי לענות. סימסתי לו שיחזור אלי, כי ידעתי שהם בדרום אמריקה, בטיול שדיברו עליו הרבה זמן, הוא וגלילה. שמעון אחי הצעיר התקשר אלי ובישר לי את הבשורה האיומה הזאת. משם זה כבר רץ לכל המשפחה. הגעתי להודיע לכל האחים, אנחנו 10 אחים שצריך להגיד להם את בשורת האיוב הזאת. הגענו להיות עם הבנות, לנסות לעזור כמה שיותר. הם עוד מעט יטוסו להיות עם האבא. מוטי דיבר איתנו שהוא עם שברים ונכנס לניתוח. המצב מאוד קשה, חברה אהובה שלנו. קשה לעכל את הבשורה הזאת".
 
ביטון הייתה מנהלת לשכת הנהלת בית החולים כרמל בחיפה. מנהל המרכז הרפואי, אבי גולדברג, כתב לעובדי בית החולים כי "בכאב וצער עמוק אני מודיע על מותה של גלילה ביטון, מנהלת לשכת הנהלת בית החולים, שנהרגה הלילה בתאונה בדרום אמריקה. גלילה עבדה בכרמל משנת 1999, מתוכן כחמש שנים בתפקידה האחרון. גלילה האירה את סביבתה באישיותה הקורנת ובשמחת החיים שלה. היא עשתה את עבודתה בחריצות ובמקצועיות, במסירות אין קץ ותמיד במאור פנים, לבביות ואנושיות יוצאת דופן. גלילה היתה אם מסורה לבנותיה וסבתא גאה לשני נכדיה. כולנו אבלים עם משפחתה ומוסרים להם את תנחומינו".